Sdělit svá přání a potřeby – verbálním nebo neverbálním způsobem.

CKB-REC-001-210-006

Komentář:

Očekávaný výsledek učení rozvíjí u žáka dovednost sdělit svá přání a potřeby podle jeho možností, verbálně nebo neverbálně. Žák je veden k porozumění a k reakci na otázky směřující k jeho přáním a potřebám. Učí se vyjadřovat formou „já chci“. Zároveň se učí respektovat přání a potřeby jiných. Dovednost procvičuje v běžných, každodenních nebo v modelových situacích. Žák si rozvíjí slovní zásobu a pracuje s podporou předmětů, obrázků, piktogramů. Tvoří jednoduché věty.

Příklady aktivit:

Žák si za pomoci prvků augmentativní a alternativní komunikace procvičuje vyjadřování svých potřeb. Jde například o výměnné obrázkové komunikační systémy, využití komunikátorů, ukazování v prostoru nebo uchopení konkrétních nebo zástupných předmětů.

Učivo:

  • Systémy augmentativní a alternativní komunikace
  • Tvorba a rozvíjení slovní zásoby pomocí reálných předmětů, obrázků, fotografií
  • Fonetická cvičení, nácvik hlásek a slov
  • Vyjádření svých přání a potřeb pomocí opakujících se gest, pohybů, zvuků, slov, obrázků
  • Modelové situace pro vyjadřování přání a potřeb

Vazby na další očekávané výsledky učení