Vyjádřit souhlas či nesouhlas – verbálně, gesty.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede žáka k vyjádření souhlasu či nesouhlasu formou, kterou mu jeho komunikační schopnosti umožňují. Žák se učí reagovat na verbální nebo neverbální otázku, zda s něčím souhlasí, nebo ne. Je veden k tomu, aby měl dostatečný prostor a čas pro vyjádření svých pocitů. Využívá k tomu své verbální či neverbální schopnosti nebo jinou podporu ve formě obrázků a piktogramů. Zároveň je ujištěn, že ostatní jeho vyjádření zajímá a věnují mu pozornost.
Příklady aktivit:
Žák využívá například gesta, slova, ukazování na předměty, obrázky nebo individuálně vytvořené situační karty, které mu pomáhají s vyjádřením souhlasu či nesouhlasu v konkrétních situacích. Tyto karty vytvářejí lidé, kteří žáka znají a mohou dobře popsat, které činnosti jsou pro žáka bezpečné, které naopak mohou zvyšovat riziko nepohody nebo stresových stavů a jak v daných situacích žák reaguje. Díky tomu lze podporovat reakce žáka tak, aby mu okolí co nejlépe rozumělo.
Učivo:
- Vyjádření souhlasu či nesouhlasu
- Neverbální komunikace