Pozdravit, poděkovat – verbálně nebo gesty.
CKB-REC-001-210-005
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede žáka k tomu, aby dokázal pozdravit a poděkovat způsobem přiměřeným jeho schopnostem, verbálně nebo gesty. Žák se učí rozlišovat pozdrav ve verbální podobě, doplněné gestem, podáním ruky nebo mávnutím, a vhodně na něj reagovat. Učí se slova i gesta napodobovat. Učitel ho vede k jednoduchým pravidlům slušného chování, k přijímání pozdravu a poděkování.
Příklady aktivit:
Žák si v reálných situacích během ranního kruhu procvičuje pozdrav se spolužáky a učitelem. Případně podává předmět jinému žákovi, který mu za něj poděkuje a předá ho dalšímu žákovi v kruhu.
Učivo:
- Vyjádření pozdravu a poděkování
- Spontánní a jednoduché tematické rozhovory
- Situační hry