Reagovat na hlas a intonaci dospělé osoby.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení rozvíjí u žáka schopnost vnímat hlas druhé osoby a prohlubuje dovednost reagovat na známé hlasy a slova. Učitel volí klidný projev, stabilní tón hlasu a takovou pozici, která u žáka podporuje pocit bezpečí. Současně využívá další podpůrné komunikační techniky, jako jsou dotek, vizuální podpora ve formě obrázků nebo konkrétních předmětů.
Příklady aktivit:
Žák rozlišuje hlas dospělé osoby a rozvíjí dovednost reagovat očekávaným způsobem na oslovení nebo pokyn. K nácviku využívá konkrétní situace, místo nebo opakující se činnost (např. příchod do třídy, ranní kruh).
Žák provádí činnost a učitel ji jednoduchým způsobem popisuje (např.: „Odnášíš papír do koše“, „Oblékáš si svetr“, „Odcházíš ze třídy.“).
Učivo:
Sluchová a intonační cvičení
Akustická diferenciace
Napodobování hlasů a zvuků
Opakování vhodných a očekávaných reakcí na hlas ve formě:
- gest
- slov
- mimiky
- směru pohledu
- ukazování obrázků