Reagovat na hlas a intonaci dospělé osoby.

CKB-REC-001-210-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení rozvíjí u žáka schopnost vnímat hlas druhé osoby a prohlubuje dovednost reagovat na známé hlasy a slova. Učitel volí klidný projev, stabilní tón hlasu a takovou pozici, která u žáka podporuje pocit bezpečí. Současně využívá další podpůrné komunikační techniky, jako jsou dotek, vizuální podpora ve formě obrázků nebo konkrétních předmětů.

Příklady aktivit:

Žák rozlišuje hlas dospělé osoby a rozvíjí dovednost reagovat očekávaným způsobem na oslovení nebo pokyn. K nácviku využívá konkrétní situace, místo nebo opakující se činnost (např. příchod do třídy, ranní kruh).

Žák provádí činnost a učitel ji jednoduchým způsobem popisuje (např.: „Odnášíš papír do koše“, „Oblékáš si svetr“, „Odcházíš ze třídy.“).

Učivo:

Sluchová a intonační cvičení

Akustická diferenciace

Napodobování hlasů a zvuků

Opakování vhodných a očekávaných reakcí na hlas ve formě:

  • gest
  • slov
  • mimiky
  • směru pohledu
  • ukazování obrázků

Vazby na další očekávané výsledky učení