Vnímat a aktivně reagovat na členy své rodiny.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení napomáhá žákovi zapojit se do nejbližší sociální skupiny. Žák se učí rozpoznávat členy rodiny a vhodným způsobem (verbálně či neverbálně) na ně reagovat. Učí se je rozeznávat podle vzhledu, tónu hlasu či vůně. V pozdější fázi lze tyto vztahy rozšířit i na další rodinné příslušníky či jiné pečující osoby.
Příklady aktivit:
Žák se postupně učí poznávat jednotlivé členy rodiny. Při výuce jsou využívány fotografie rodinných příslušníků. Učitel předkládá fotografie žákovi a doprovází je jednoduchým komentářem typu: „To je máma.“ Učitel dále vypráví krátké příběhy, které žák s danou osobou prožil, nebo využívá doplňující znaky, aby žák snáze pochopil, o koho se jedná. Příklad: „To je babička. Babička má pejska.“
Učivo:
Rodina:
- členové rodiny
- jména členů rodiny
- fotografie členů rodiny