Reagovat na jednoduché pokyny.

KKB-POR-000-210-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Učitel používá krátké a jednoznačné instrukce („Pojď.“, „Podej míč.“) a důsledně používá stejné fráze pro určité situace.

Začleňuje do výuky vizuální podporu (obrázky, gesta, reálné předměty, IT programy), jejichž užití vždy doprovází slovním komentářem.

K vizuální podpoře instrukcí využívá obrázky, předměty či fotografie.

Stejné pokyny užívá v různých prostředích (škola, hřiště, jídelna), aby se upevnila variabilita jejich použití v různých situacích.

Nacvičuje se žáky odpovědi pomocí gest (kývnutí, zvednutí ruky, ukázání na objekt).

Opakovaně hraje se žáky stejné hry, při nichž reagují na stejné pokyny.

Nechává žáky vyhledávat konkrétní jevy a situace na obrázcích („Ukaž mi děti, míč.“).

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák odpovídá na instrukce verbálně („Ano.“, „Nechci.“) nebo neverbálně, například gestem či pokývnutím hlavy.
  • Provádí základní pohyby podle pokynů („Stoupni si.“, „Zvedni ruku.“).
  • Ukáže na předmět nebo osobu, pokud je to součást pokynu („Ukaž mi míč.“, „Podej knihu.“).
  • Napodobuje s asistencí ukázané pohyby nebo činnosti.
  • Používá komunikační pomůcky (obrázky, fotografie, IT programy – např. GoTalk) k odpovědi na pokyn.
  • Vybírá si mezi možnostmi, pokud je pokyn formulovaný jako otázka („Chceš jít ven, nebo si hrát?“).
  • Sleduje reakce ostatních a přizpůsobuje svou odpověď verbálně anebo neverbálně.
  • Rozumí jednoduchým každodenním verbálním pokynům spojeným se situačním kontextem, případně s doprovodným gestem anebo vizuálním symbolem („Sedni si.“, „Vyzuj si boty.“).

Vazby na další očekávané výsledky učení