Umět naslouchat jednoduchému textu určenému pro dětského čtenáře.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede žáka ke snaze naslouchat jednoduchému textu. Žák se za podpory druhé osoby učí zklidnit a věnovat pozornost zprostředkovávané aktivitě. Soustředí se a reaguje na lidský hlas, jeho barvu, intonaci a hlasitost. Tím si rozvíjí zejména pasivní slovní zásobu a schopnost porozumění jednoduchému textu s podporou obrázků. Zprostředkovaně se seznamuje s knihami a jejich obsahem – prohlíží si je, obrací stránky a vyjadřuje zájem nebo nezájem.
Příklady aktivit:
Žák naslouchá krátkým úsekům vyprávění nebo četby, případně zvuku z oblíbeného filmu. Během poslechu má kdykoli možnost vyjádřit, že už dál poslouchat nechce, a učitel na toto sdělení reaguje tak, že dokončí právě čtený úsek a poté aktivitu ukončí.
Učivo:
- Poslech jednoduchého reprodukovaného textu
- Reakce na slyšené slovo ve formě vyjádření pocitů