Umět naslouchat jednoduchému textu určenému pro dětského čtenáře.

CKB-REC-001-210-008

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka ke snaze naslouchat jednoduchému textu. Žák se za podpory druhé osoby učí zklidnit a věnovat pozornost zprostředkovávané aktivitě. Soustředí se a reaguje na lidský hlas, jeho barvu, intonaci a hlasitost. Tím si rozvíjí zejména pasivní slovní zásobu a schopnost porozumění jednoduchému textu s podporou obrázků. Zprostředkovaně se seznamuje s knihami a jejich obsahem – prohlíží si je, obrací stránky a vyjadřuje zájem nebo nezájem.

Příklady aktivit:

Žák naslouchá krátkým úsekům vyprávění nebo četby, případně zvuku z oblíbeného filmu. Během poslechu má kdykoli možnost vyjádřit, že už dál poslouchat nechce, a učitel na toto sdělení reaguje tak, že dokončí právě čtený úsek a poté aktivitu ukončí.

Učivo:

  • Poslech jednoduchého reprodukovaného textu
  • Reakce na slyšené slovo ve formě vyjádření pocitů

Vazby na další očekávané výsledky učení