Třídit předměty na základě hmatu – podle velikosti a tvaru, známé a neznámé.
CSB-SMY-003-210-002
Komentář:
Očekávaný výsledek učení rozvíjí prostřednictvím manipulativních činností smyslové prožívání žáka. Učitel vede žáka k činnostem, jako je třídění, porovnávání a manipulace s předměty. Žák se snaží tyto zkušenosti přenášet do každodenních činností.
Příklady aktivit:
Žák zkoumá hmatem předměty různých tvarů, velikostí a materiálů a uvědomuje si jejich rozdíly.
Žák třídí předměty podle společných znaků, vyhledává rozdíly a využívá různé hračky s tlačítky a knoflíky a předměty denní potřeby.
Žák navléká kuličky, manipuluje s tyčkami, kroužky a knoflíky.
Žák se zapojuje do sebeobslužných dovedností, jako je skládání prádla, ukládání předmětů na určité místo nebo zapínání knoflíků.
Učivo:
- Rozvíjení hmatové percepce
- Manipulace s předměty
- Manipulace s předměty denní potřeby
- Úchopy a třídění předmětů podle velikosti a tvaru