Třídit předměty na základě hmatu – podle velikosti a tvaru, známé a neznámé.

CSB-SMY-003-210-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení rozvíjí prostřednictvím manipulativních činností smyslové prožívání žáka. Učitel vede žáka k činnostem, jako je třídění, porovnávání a manipulace s předměty. Žák se snaží tyto zkušenosti přenášet do každodenních činností.

Příklady aktivit:

Žák zkoumá hmatem předměty různých tvarů, velikostí a materiálů a uvědomuje si jejich rozdíly.

Žák třídí předměty podle společných znaků, vyhledává rozdíly a využívá různé hračky s tlačítky a knoflíky a předměty denní potřeby.

Žák navléká kuličky, manipuluje s tyčkami, kroužky a knoflíky.

Žák se zapojuje do sebeobslužných dovedností, jako je skládání prádla, ukládání předmětů na určité místo nebo zapínání knoflíků.

Učivo:

  • Rozvíjení hmatové percepce
  • Manipulace s předměty
  • Manipulace s předměty denní potřeby
  • Úchopy a třídění předmětů podle velikosti a tvaru

Vazby na další očekávané výsledky učení