Rozumí jednoduchým krátkým psaným textům.

JJK-AJA-001-ZV5-002
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • Čte jednotlivá slova a krátké věty, které si již ústně osvojil a jimž rozumí. 
  • Rozpoznává známé výrazy v krátkých textech.


                                                                                                  - 
                                                                                             

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žák dokáže přečíst slova, která zná z ústního procvičování - umí je správně vyslovit a zná jejich význam. Porozumění přečtenému slovu prokáže např. tím, že slovo přiřadí ke správnému obrázku. 

Dokáže také přečíst jednoduché věty, které zná např. z konverzace nebo jiné formy ústní práce. Vhodnými prvními texty ke čtení jsou takové, které žák zná s jistotou a zpaměti, tedy např. texty jednoduchých říkanek nebo písniček, které se v hodinách často opakují. 


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • Čte krátké texty jako rozhovory, jednoduché popisy nebo příběhy a rozumí jejich základnímu obsahu.
  • U neznámých slov se snaží odhadnout jejich význam podle kontextu.                                                                          

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žák čte nahlas i potichu texty, jako např. komiksy, krátké popisy v rozsahu cca 5-7 vět nebo jednoduché příběhy, ke kterým má k dispozici ilustrace. Většinu slov či vět v těchto textech dobře zná z ústního procvičování. 

Pokud narazí na neznámé slovo, pokouší se odhadnout jeho význam. Porozumění textům prokazuje v různých typech aktivit, např. dokreslí obrázek podle popisu nebo doplní chybějící slovo do textu.


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Porozumění textu prokáže například vyhledáním požadované informace, odpovědí na související otázky, posouzením, zda jsou věty týkající se obsahu textu pravdivé, nebo ne.

Ilustrace

Krátký textový popis:

 

1. Zadání:

Přečti si text. Poté si přečti věty ve cvičení a označ, jestli jsou věty pravdivé (T – true) nebo ne (F – false).

2. Realizace a hodnocení: žák si samostatně přečte text a najde v něm požadované informace.

 

Řešení: 1F, 2T, 3F, 4F, 5F, 6T, 7F, 8T

Ilustrativní úloha

It´s Sunday, 11th April. Mandy is very happy today, it´s her birthday. She´s eight years old. There are many presents for her: a new red bike from her parents, a big Barbie doll from her Granny, a nice yellow T-shirt from her sister Rebecca and a chocolate cake from her friends. Mandy and her friends are eating the cake now. And there is a small brown dog under the table in the kitchen. It´s not a present, it´s Mandy´s pet Ben.

  1. It´s summer.
  2. It´s Mandy´s birthday today. 
  3. She´s eleven. 
  4. Mandy has got only one present. 
  5. Mandy´s red bike is old. 
  6. Her new T-shirt is yellow. 
  7. Mandy and her friends are dancing now. 
  8. Ben is a dog.

 


Úroveň: Minimální

Popis:

Rozumí psané podobě slov vztahujících se k jeho preferencím a zájmům.