Rozumí hlavním myšlenkám v mluveném projevu o známých tématech, je-li veden standardním jazykem.

JJK-AJA-001-ZV9-001
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • Rozumí jednotlivým informacím v jednoduchých monolozích a konverzacích na známá témata.
  • Písemně nebo ústně prokáže porozumění. 

Ilustrace

Krátký textový popis:

Poslech - dialog

Žák si vyslechne monolog nebo dialog a ze slyšeného vybere hlavní myšlenky. 

Zadání pro žáka:

Pre-listening - discuss in pairs: Where do you like to eat? At home or in the restaurant? Explain why. 

Listening: Listen to a short conversation in a restaurant. After listening, answer the following True/False questions based on the dialogue.

Comprehension check: Together check the students’ answers and discuss why they are correct/incorrect

Odkaz: https://test-english.com/listening/a1/ordering-at-the-restaurant-a1-listening-test/

True/False Statements:

  1. The woman orders Soup of the Day for her starter. T/F (F)
  2. The woman orders chicken and rice for her main course. T/F (T)
  3. The man orders a burger with bacon and cheese. T/F (F)
  4. The woman orders wine and the man orders beer. T/F (F)
  5. The man chooses apple pie and cream for dessert. T/F (F)
  6. The woman chooses white chocolate cake for dessert. T/F (T)

Úroveň: Na cestě

Popis:

  • Rozumí hlavním myšlenkám monologů a konverzací na známá témata, částečně rozlišuje sdělení jednotlivých mluvčích. 
  • Prokáže porozumění v písemné nebo ústní formě.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Poslech - monolog/dialog

Žák porozumí hlavní myšlence poslechu a základním klíčovým informacím. Porozumění prokáže odpověďmi na otázky.

Zadání pro žáka:

Pre-listening: discuss in pairs then report to the whole class

  • Where do people like to celebrate their birthdays?
  • How do people choose the place? 

Listening: Listen to the audio and choose the correct answer from the options provided.

Odkaz: https://learnenglish.britishcouncil.org/skills/listening/a2-listening/invitation-party

Comprehension check: encourage discussion about why each answer is correct or incorrect 

Questions for "An Invitation to a Party"

  1. Where is the party going to take place?
    a) At a restaurant
    b) At Sarah's house (correct)
    c) In a park
  2. What time does the party start?
    a) At 6:00 PM (correct)
    b) At 8:00 PM
    c) At 7:30 PM
  3. What should the guest bring to the party?
    a) A birthday card
    b) A dessert (correct)
    c) A present
  4. What is the reason for the party?
    a) A graduation celebration
    b) Sarah’s birthday (correct)
    c) A farewell party
  5. Who invited the guest to the party?
    a) Sarah's parents
    b) Sarah's brother
    c) Sarah herself (correct)

Úroveň: Splněno

Popis:

  • Rozumí hlavním myšlenkám monologů i konverzací. 
  • V konverzaci rozlišuje sdělení jednotlivých mluvčích. 
  • Písemně nebo ústně prokáže porozumění různým typům mluvených textů v poslechových úlohách (např. formuluje odpověď na otázky, vybere správnou odpověď z nabízených možností).

Ilustrace

Krátký textový popis:

Poslech - dialog

Žák v konverzaci rozlišuje sdělení jednotlivých mluvčích. Porozumění prokáže výběrem správné možnosti.

Zadání pro žáka:

Listening: Listen to the audio. For each question, choose the correct answer.

Comprehension check: encourage discussion about why each answer is correct or incorrect 

Odkaz: https://englishpracticetest.net/practice-pet-b1-listening-test-03-with-answers-and-audioscripts/#google_vignette – part 1