Mluví v jednoduchých větách o osvojovaných tématech.

JJK-AJA-002-ZV5-003
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • Používá jednotlivá slova, slovní spojení a ustálené fráze, jako jsou pozdravy, základní otázky nebo jednoduché odpovědi. 

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žák postupně začíná aktivně používat známá slova a fráze v různých situacích. Odpovídá jedním slovem nebo celou větou na jednoduché otázky (např. How are you today?, How old are you? What colour is …? Have you got a pet?). 

Některé často opakované otázky dokáže samostatně položit (např. What’s your name? What’s this? Are you tired?)). 

Dokáže pozdravit, rozloučit se a poděkovat. 


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • Používá širší škálu slov a frází a dokáže odpovědět na širší spektrum otázek. 
  • Začíná tvořit jednoduché věty pomocí známých slov a osvojených gramatických struktur.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žák tvoří jednoduché věty, v nichž využívá osvojenou slovní zásobu a gramatické struktury (např. It’s a blue pen., I like apples., I don’t like tomatoes., I can swim., I haven’t got a sister.). 


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Formuluje jednoduché věty o sobě a jiných lidech.
  • Zapojí se do jednoduché konverzace, odpovídá na otázky a pokládá vlastní otázky týkající se známých témat.

Ilustrace

Krátký textový popis:

1. Zadání:

Řekni alespoň deset pravdivých vět o sobě a o svém kamarádovi nebo členu rodiny. 

2. Učitel hodnotí:

  • splnění daného rozsahu
  • obsah sdělení 
  • plynulost jazykového sdělení
  • jazykovou správnost 

Ilustrativní úloha

Úkolem žáka je říct o sobě a dalších lidech alespoň deset pravdivých vět. Má k dispozici tabulku, která je vodítkem pro splnění úlohy (viz odkaz). Tabulka obsahuje návrhy témat, o kterých může žák hovořit (např. favourite food, likes and dislikes, activities) a struktur, které může využít (např. I’m …, I’ve got…, She can… ). 


Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Sdělí své základní osobní údaje.