Mluví v jednoduchých větách o osvojovaných tématech.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- Používá jednotlivá slova, slovní spojení a ustálené fráze, jako jsou pozdravy, základní otázky nebo jednoduché odpovědi.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Žák postupně začíná aktivně používat známá slova a fráze v různých situacích. Odpovídá jedním slovem nebo celou větou na jednoduché otázky (např. How are you today?, How old are you? What colour is …? Have you got a pet?).
Některé často opakované otázky dokáže samostatně položit (např. What’s your name? What’s this? Are you tired?)).
Dokáže pozdravit, rozloučit se a poděkovat.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Používá širší škálu slov a frází a dokáže odpovědět na širší spektrum otázek.
- Začíná tvořit jednoduché věty pomocí známých slov a osvojených gramatických struktur.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Žák tvoří jednoduché věty, v nichž využívá osvojenou slovní zásobu a gramatické struktury (např. It’s a blue pen., I like apples., I don’t like tomatoes., I can swim., I haven’t got a sister.).
Úroveň: Splněno
Popis:
- Formuluje jednoduché věty o sobě a jiných lidech.
- Zapojí se do jednoduché konverzace, odpovídá na otázky a pokládá vlastní otázky týkající se známých témat.
Ilustrace
Krátký textový popis:
1. Zadání:
Řekni alespoň deset pravdivých vět o sobě a o svém kamarádovi nebo členu rodiny.
2. Učitel hodnotí:
- splnění daného rozsahu
- obsah sdělení
- plynulost jazykového sdělení
- jazykovou správnost
Ilustrativní úloha
Úkolem žáka je říct o sobě a dalších lidech alespoň deset pravdivých vět. Má k dispozici tabulku, která je vodítkem pro splnění úlohy (viz odkaz). Tabulka obsahuje návrhy témat, o kterých může žák hovořit (např. favourite food, likes and dislikes, activities) a struktur, které může využít (např. I’m …, I’ve got…, She can… ).
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Sdělí své základní osobní údaje.