Vyjádří a zdůvodní své názory a jednání.

Úroveň: Na začátku
Popis:
- Stručně vyjádří svůj názor na jednoduché téma a uvede jeden základní důvod bez dalšího rozvedení.
- Sdělí, co dělal, dělá nebo plánuje dělat, a uvede jednoduchý důvod.
- Při vyjadřování využívá poskytnutou slovní zásobu a podpůrné otázky.
Ilustrace
Odkaz:
Krátký textový popis:
Psaní textu
Napíše krátký text (1–2 věty), ve kterém vyjádří svůj názor na zrušení školního bufetu.
Příprava na úlohu zahrnuje dvě aktivity; v první aktivitě žáci procvičí tvorbu jednoduchých souvětí s vedlejšími příčinami nebo důvody (spojka „protože“), ve druhé aktivitě si upřesní význam spojení „school snack bar“ (určí, co lze ve školním bufetu koupit).
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák vyjádří svůj souhlas nebo nesouhlas se zrušením bufetu a uvede alespoň jeden jednoduchý důvod.
- Jazyková správnost: Žák používá jednoduché věty a slovní zásobu na úrovni A1-A2. Jazykové chyby nesnižují porozumění.
Zadání pro žáka:
Zadání ilustrace najdete na úložišti viz odkaz výše.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Vyjádří svůj názor na jednoduché téma a podpoří ho jedním stručně rozvedeným argumentem.
- Popíše a stručně zdůvodní své minulé, současné nebo budoucí činy a propojuje myšlenky jednoduchými spojkami.
- Vychází z textové osnovy a dalších verbálních podnětů.
Ilustrace
Odkaz:
Krátký textový popis:
Psaní textu
Napíše krátký text (cca 50 slov), ve kterém vyjádří svůj názor.na zrušení školního bufetu s ohledem na jeho vliv na zdraví, úroveň stresu nebo příležitosti pro sociální interakce. Uvede jeden argument a stručně ho rozvede. Příprava na úlohu zahrnuje jednu aktivitu, jejímž cílem je aktivizace relevantní slovní zásoby.
Zadání pro žáka:
Zadání ilustrace najdete na úložišti viz odkaz výše.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Vyjádří a zdůvodní vlastní názor a popíše a zdůvodní své minulé, současné nebo budoucí činy; na podporu svého stanoviska uvede alespoň jeden argument.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Psaní textu
Napíše text (cca 80 slov), ve kterém vyjádří svůj názor na zrušení školního bufetu. Uvede a rozvede jeden argument týkající se zdraví nebo pohody (wellbeing).
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák jasně vyjádří svůj názor, uvede alespoň jeden důvod se vztahem k wellbeingu a podpoří ho vysvětlením.
- Jazyková správnost: Žák používá slovní zásobu a gramatické struktury odpovídající úrovni B1. Jazykové chyby nebrání porozumění.
- Struktura: Text má úvod, hlavní část a závěr. Myšlenky jsou logicky uspořádané a jsou plynule propojeny pomocí prostředků textové návaznosti.
Zadání pro žáka:
Imagine that your school has a snack bar. Now they want to cancel it. Write a short text (70–90 words) where you express your opinion on how the change might affect students' well-being.
Ilustrace očekávaného výkonu:
In my opinion, cancelling the school snack bar would be a mistake. Firstly, it helps us eat healthily. It sells fresh sandwiches, vegetable salads or fruit, which is better for us than sweets from vending machines. Secondly, it reduces stress in the morning. We don’t need to prepare snacks at home, which gives us more time to rest and start the day calmly. To sum up, the snack bar is important for our physical and mental well-being and should remain part of our school.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Mluví o sobě, své rodině a dalších jemu blízkých tématech.