Popíše své pocity, představy, přání a ambice.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- Stručně popíše své pocity, představy, přání a ambice s pomocí poskytnuté slovní zásoby a podpůrných otázek.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Změna času začátku školního dne
Žák vyjádří svůj pocit spojený se změnou času začátku školního dne a jednoduše ho zdůvodní. Využívá jednoduché fráze a slova odpovídající úrovni A1-A2. Úloha obsahuje řízené aktivity a textový rámec, který žák doplní.
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák vybere z nabídky možnosti, které odpovídají jeho pocitům (a názorům) a doplní krátký text s využitím poskytnuté slovní nápovědy.
- Jazyková správnost: Žák používá jednoduché věty a slovní zásobu na úrovni A1-A2. Jazykové chyby nesnižují porozumění.
Úloha obsahuje řízené aktivity a textový rámec, který žák doplní.
Zadání pro žáka:
- How would you feel if your classes started an hour earlier every day? Circle all the options that are true for you.
- WORRIED
- HAPPY
- NERVOUS
- TIRED
- SAD
- EXCITED
- ANGRY
- SURPRISED
- What would be good and bad about this change? Tick (√) the arguments that you agree with.
ARGUMENT | √ |
MORE TIME IN THE AFTERNOON | |
LIMITED TIME FOR EVENING ACTIVITIES | |
LITTLE SLEEP | |
PROBLEMS WITH GETTING UP |
3. What do you think of the idea? Circle one option.
- a) GREAT
- b) STUPID
- c) TERRIBLE
- d) INTERESTING
4. Complete the text. Cross out what you don’t need (would / or / would not).
If our school day started one hour earlier, I would be _______________because I would / would not ____________________________________________________ I think this idea is ________________________
Ilustrace očekávaného výkonu:
ad 1-3) Individuální odpovědi žáků
ad 4) If our school day started one hour earlier, I would be tired becauseI would / would not get enough sleep. I think this idea is stupid.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Popíše své pocity, představy, přání a ambice s pomocí podpůrných otázek.
- Popisované pocity, představy, přání a ambice jednoduše zdůvodní.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Změna času začátku školního dne
Žák napíše krátký text (cca 50 slov), ve kterém popíše svůj pocit spojený se změnou času začátku školního dne a zdůvodní ho jedním argumentem. Do textu doplní vhodné spojovací výrazy. Úloha zahrnuje otázky a předpřipravený úvod textu.
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák odpoví na všechny otázky a uvede alespoň jeden důvod s krátkým vysvětlením.
- Jazyková správnost: Žák používá slovní zásobu a gramatické struktury na úrovni A2-A2+. Jazykové chyby nesnižují porozumění.
- Struktura: Text obsahuje zadané spojovací výrazy. Myšlenky jsou logicky uspořádané.
Úloha zahrnuje otázky a předpřipravený úvod textu.
Zadání pro žáka:
Imagine your school decided to start the day one hour earlier. Answer the questions 1-3 and write a short text (40-60 words).
- How would you feel?
- Why would you feel this way?
- What would be good or bad about this change?
Start your text with If our school day started one hour earlier, I would feel… Use the words “because” and “in short” in your text.
Ilustrace očekávaného výkonu:
If our school day started one hour earlier, I would feel tiredall day because I couldn’t get enough sleep. I wouldn’t like to go to bed at 9 or 9.30 pm. I don’t think I could fall asleep so early so I wouldn’t be able to get up in the morning. In short, this change would be bad for me.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Popíše, jak se cítí, jaké má představy, přání a ambice.
- Popisované skutečnosti umí doplnit o kontext (např. o důvody nebo příčiny).
- Popíše a zdůvodní svůj pocit v konkrétní situaci.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Změna času začátku školního dne
Žák napíše krátký text (cca 80 slov), ve kterém popíše své pocity spojené se změnou času začátku školního dne. Uvede argumenty, proč by mu tato změna vyhovovala nebo nevyhovovala a propojí je vhodnými spojovacími výrazy. Text by měl obsahovat úvod, hlavní část a závěr, mezi kterými je logická návaznost.
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák jasně vyjádří své pocity a uvede důvod každého pocitu, který podpoří vysvětlením.
- Jazyková správnost: Žák používá slovní zásobu a gramatické struktury odpovídající úrovni B1. Jazykové chyby nesnižují porozumění.
- Struktura: Text má úvod, hlavní část a závěr a obsahuje prostředky logické návaznosti. Myšlenky jsou logicky uspořádané.
Zadání pro žáka:
Imagine that your school decided to start the day one hour earlier. Write a short text (70-90 words) where you describe how you would feel about this change. Explain your reasons.
Ilustrace očekávaného výkonu:
If our school day started one hour earlier, I would feel tired and stressed. Firstly, I would have to get up at 5.30, which is too early. I wouldn’t get enough sleep and I wouldn’t be able to concentrate in class. Secondly, I wouldn’t have enough time to eat breakfast and finish homework. I would feel hungry and unprepared. To sum up, I believe starting school earlier would have a negative effect on my health and school performance.