Prezentuje téma z oblasti svého zájmu.

JJK-AJA-002-ZV9-012
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • Sestaví jednoduchý plán prezentace na téma z oblasti svého zájmu.

Ilustrace

Odkaz:

Krátký textový popis:

PREZENTACE 

Žák identifikuje a správně přiřazuje klíčové fráze do jednotlivých částí prezentace (začátek, hlavní část, závěr). 

Kritéria hodnocení:

  • Obsah: Žák přiřadí fráze ke správné části prezentace a vyplní jednoduchý plán prezentace.
  • Jazyková správnost: Žák používá slovní zásobu a gramatiku na úrovni A1-A2, včetně základních frází pro úvod, hlavní část a závěr prezentace. Chyby nenarušují porozumění.

Úloha je zaměřena na osvojení si základního formátu prezentace. Žák si následně vybere jedno jednoduché téma (např. oblíbený koníček) a na základě poskytnuté podpory připraví základní body prezentace.

Kompletní úloha (v gradaci přes fáze “na začátku”, “na cestě” a “splněno”) viz odkaz na úložiště.


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • S využitím textové osnovy prezentuje téma z oblasti svého zájmu. 
  • Používá základní jazykové struktury a fráze typické pro prezentace.

Ilustrace

Odkaz:

Krátký textový popis:

PREZENTACE

Žák připraví a prezentuje doporučené nebo vlastní téma podle předem dané osnovy. Při přípravě prezentace využívá poskytnuté otázky, které mu pomáhají vymezit klíčové aspekty tématu (např. proč si ho vybral). Učitel poskytuje žákovi podporu formou zpětné vazby k jeho přípravě.

Kritéria hodnocení:

  • Obsah: Žák vytvoří prezentaci na základě poskytnuté osnovy. Dodržuje časový limit (cca 1-2 minuty).
  • Jazyková správnost: Žák využívá slovní zásobu a gramatické struktury odpovídající úrovni A2-A2+. Chyby nenarušují porozumění.
  • Jazyková plynulost: Žák mluví přibližně 1-2 minuty a jeho řeč je většinou logická a srozumitelná. Pauzy a zaváhání v řeči jsou přirozené.

Kompletní úloha (v gradaci přes fáze “na začátku”, “na cestě” a “splněno”) viz odkaz na úložiště.


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Prezentuje téma z oblasti svého zájmu; prezentace je logicky uspořádaná a věcná (má různé části – úvod, hlavní sdělení, závěr – a zahrnuje klíčové informace daného tématu).

Ilustrace

Odkaz:

Krátký textový popis:

PREZENTACE

Žák samostatně připraví a prezentuje vlastní téma bez poskytnuté osnovy. Využívá základní i pokročilé fráze typické pro prezentace a strukturuje své sdělení s ohledem na publikum. Snaží se téma prezentovat zajímavě a v širších souvislostech, čímž prokáže schopnost samostatné kreativní práce.

Kritéria hodnocení:

  • Obsah: Žák vytvoří prezentaci na základě vlastní osnovy a prezentuje vybrané body tématu. Dodržuje časový limit (cca 2-3 minuty).
  • Jazyková správnost: Žák používá slovní zásobu a gramatiku na úrovni B1, včetně frází typických pro prezentace. Chyby nenarušují porozumění.
  • Jazyková plynulost: Žák mluví přibližně 2-3 minuty, jeho řeč má logickou strukturu a je plynulá. Pauzy nebo zaváhání v řeči jsou přirozené.

Kompletní úloha (v gradaci přes fáze “na začátku”, “na cestě” a “splněno”) viz odkaz na úložiště.