Napíše krátký souvislý text týkající se osvojovaných témat.

Úroveň: Na začátku
Popis:
- Napíše několik jednoduchých vět o tématu, které si osvojil.
- Udržuje logickou návaznost vět.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Napiš krátký souvislý text
Žák napíše velmi krátký souvislý text o konkrétním aspektu svého školního života (o oblíbeném předmětu nebo o tom, co by rád zlepšil ve škole). Používá základní slovní zásobu a jednoduché věty. Úloha je zaměřena na procvičení schopnosti vyjádřit základní myšlenky.
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák napíše text v rozsahu 4–6 vět, který odpovídá zadání.
- Jazyková správnost: Žák používá jednoduché věty a slovní zásobu na úrovni A1-A2. Chyby nenarušují srozumitelnost textu.
- Textová návaznost: V textu je patrná základní logická návaznost mezi větami.
Zadání pro žáka:
Write a few sentences about your favourite subject at school or something you would like to improve at school.
Ilustrace očekávaného výkonu:
My favourite subject is biology. I like it because our teacher is nice and we learn interesting things about animals, plants, our bodies or stones. In every lesson, we do an exciting activity, for example, we play Kahoot. We also work on projects and have competitions.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Napíše krátký strukturovaný (úvod, hlavní část, závěr) text o tématu, které si osvojil.
- Používá jednoduché prostředky textové návaznosti.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Napiš krátký souvislý text
Žák napíše souvislý text na téma spojené se školním prostředím. Používá jednoduché prostředky textové návaznosti (např. „and“, „because“, „but“) a stručně vyjadřuje své názory. Text obsahuje základní strukturu (úvod, hlavní část, závěr).
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák napíše text o délce 6–8 vět, který odpovídá zadání a obsahuje úvod, hlavní část a závěr.
- Jazyková správnost: Žák používá slovní zásobu a gramatiku odpovídající úrovni A2-A2+. Chyby nenarušují porozumění.
- Textová návaznost: V textu jsou použity základní spojovací výrazy (např. „and“, „because“, „but“) a text je logicky uspořádán.
Zadání pro žáka:
Write a short text (6–8 sentences) about how students can help each other at school. Include:
- one example of how you help your classmates,
- one example of how your classmates help you,
- why it’s important to support each other.
Ilustrace očekávaného výkonu:
In our class, we often help each other. For example, I sometimes help my classmates with English grammar when they don’t understand something. Last week I explained the difference between past simple and present perfect to my friend. She said it helped her with her homework. On the other hand, my classmates help me with math. It’s great because I understand it now and get better marks. Supporting each other is important because it makes learning easier.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Napíše krátký souvislý text s jasnou a logickou strukturou na téma, které si osvojil.
- Napíše krátký souvislý text s použitím prostředků textové návaznosti podle zadaných obsahových a formálních kritérií.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Napiš krátký souvislý text
Žák napíše krátký souvislý text s jasnou a logickou strukturou na téma týkající se udržitelného nebo respektujícího prostředí ve škole. Používá prostředky textové návaznosti a vyjadřuje své názory či návrhy.
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák napíše text v rozsahu 8–12 vět, který odpovídá zadání, obsahuje úvod, hlavní část a závěr.
- Jazyková správnost: Žák používá slovní zásobu a gramatické struktury odpovídající úrovni B1. Chyby nenarušují porozumění.
- Textová návaznost: Text je logicky uspořádán a obsahuje různé spojovací výrazy (např. „however“, „therefore“).
Zadání pro žáka:
Write a short text (8–12 sentences) about how to make your school a better place for everyone. Include:
- what you already do to support a positive school environment,
- what your classmates or teachers do to help,
- your ideas for improving the school even more.
Ilustrace očekávaného výkonu:
Our school should be a place where everyone feels happy and safe. I always try to be friendly to my classmates. For example, I help them if they don’t understand something in class. My teachers support us too. They listen to our opinions and encourage us to share our ideas.
However, I think we could still improve some things. For example, we could have workshops about managing stress because many students are too nervous before tests or when they have to speak in front of others. I also think it would be useful to create more quiet places for students who need to relax. Therefore, I believe that small changes like these could make our school an even better place.