Zapojí se do jednoduchých rozhovorů týkajících se osvojených témat.

JJK-AJA-003-ZV5-005

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • Zapojuje se do velmi jednoduchých rozhovorů s učitelem nebo se spolužáky, v nichž používá osvojené fráze. 

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žáci, kteří si osvojili slovní zásobu zaměřenou na sporty a gramatickou strukturu can/can’t pracují ve skupinách a navzájem se ptají, jestli umí tyto sporty hrát (Can you play table tennis? Yes, I can. Can you play volleyball? No, I can’t.). 

Své odpovědi si zaznamenávají do tabulky.

Úroveň: Na cestě

Popis:

  • Zapojuje se do jednoduchých rozhovorů s učitelem nebo se spolužáky, které se týkají probíraných témat.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žáci hrají komunikační hry jako např. najdi pět rozdílů mezi obrázky. 

Dramatizují ukázky z textů, které čtou (např. ve formě komiksů). 

Mohou si také podobné rozhovory sami vytvářet. 

Datum: 16. 12. 2025 08:16:52
Autor: Mgr. Kateřina Dvořáková, Ph.D.
Věková skupina: 7—9 let
Druh učebního materiálu: Pracovní list
Druh interaktivity: Aktivita
Cílová skupina: Učitel
Klíčová slova: Angličtina 1. stupeň, klíčová kompetence komunikační, aktivní naslouchání, interakce
Krátký textový popis:

V této úloze žáci rozvíjejí zejména klíčovou kompetenci komunikační, konkrétně složku aktivní naslouchání. Úloha je zaměřená na ústní interakci. Žáci vzájemně komunikují v rámci celé skupiny. Jejich úkolem je najít spolužáka, který odpovídá zadání, např. nemá rád brokolici, bydlí na vesnici nebo umí hrát na hudební nástroj

Soubory:
Pracovní list s metodickým komentářem. JJK-AJA-003-ZV5-005-na-ceste.pdf Stáhnout
Licence: BY-NC-SA

Úroveň: Splněno

Popis:

  • Zapojuje se do rozhovorů o známých tématech a dokáže klást otázky a reagovat na odpovědi.
  • Vyjádří velmi jednoduše svůj názor a přidá krátké vysvětlení.

Ilustrace

Krátký textový popis:

1. Zadání:

Jsi na mezinárodním táboře. Vyber si kartičku a přečti si, kdo jsi. Ptej se a zjisti informace o nových kamarádech. Odpovídej na jejich otázky. Ptej se např. How old are you?

2. Učitel hodnotí:

  • obsah sdělení 
  • jazykovou správnost 

Ilustrativní úloha

V této úloze spolu komunikují čtyři žáci v rolích účastníků na mezinárodním táboře. Navzájem si pokládají otázky a odpovídají podle informací na kartičce, kterou si vylosují. 

Datum: 16. 12. 2025 08:02:20
Autor: Mgr. Kateřina Dvořáková, Ph.D.
Věková skupina: 7—9 let
Druh učebního materiálu: Pracovní list
Druh interaktivity: Aktivita
Cílová skupina: Učitel
Klíčová slova: Angličtina 1. stupeň, klíčová kompetence komunikační, klíčová kompetence k učení, ústní interkace
Krátký textový popis:

V této úloze žáci rozvíjejí zejména klíčovou kompetenci komunikační, konkrétně složku aktivní naslouchání a klíčovou kompetenci k učení, konkrétně složku umění se učit. Úloha je zaměřená na ústní interakci. Žáci spolu komunikují ve skupinách po čtyřech jako děti z různých zemí na mezinárodním letním táboře a zjišťují o sobě různé informace. Během skupinové práce se střídají ve čtyřech různých rolích: tazatele, odpovídajícího, zapisovatele a hodnotitele.

Soubory:
Pracovní list, který vtáhne žáky do prostředí mezinárodního letního tábora. JJK-AJA-003-ZV5-005-splneno.pdf Stáhnout
Licence: BY-NC-SA

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Zeptá se na osobní údaje a odpovídá na otázky vztahující se k osobním údajům.