Zapojí se do jednoduchých rozhovorů týkajících se osvojených témat.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- Zapojuje se do velmi jednoduchých rozhovorů s učitelem nebo se spolužáky, v nichž používá osvojené fráze.
Ilustrace
Žáci, kteří si osvojili slovní zásobu zaměřenou na sporty a gramatickou strukturu can/can’t pracují ve skupinách a navzájem se ptají, jestli umí tyto sporty hrát (Can you play table tennis? Yes, I can. Can you play volleyball? No, I can’t.).
Své odpovědi si zaznamenávají do tabulky.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Zapojuje se do jednoduchých rozhovorů s učitelem nebo se spolužáky, které se týkají probíraných témat.
Ilustrace
Žáci hrají komunikační hry jako např. najdi pět rozdílů mezi obrázky.
Dramatizují ukázky z textů, které čtou (např. ve formě komiksů).
Mohou si také podobné rozhovory sami vytvářet.
V této úloze žáci rozvíjejí zejména klíčovou kompetenci komunikační, konkrétně složku aktivní naslouchání. Úloha je zaměřená na ústní interakci. Žáci vzájemně komunikují v rámci celé skupiny. Jejich úkolem je najít spolužáka, který odpovídá zadání, např. nemá rád brokolici, bydlí na vesnici nebo umí hrát na hudební nástroj
| Pracovní list s metodickým komentářem. | JJK-AJA-003-ZV5-005-na-ceste.pdf | Stáhnout |
Úroveň: Splněno
Popis:
- Zapojuje se do rozhovorů o známých tématech a dokáže klást otázky a reagovat na odpovědi.
- Vyjádří velmi jednoduše svůj názor a přidá krátké vysvětlení.
Ilustrace
1. Zadání:
Jsi na mezinárodním táboře. Vyber si kartičku a přečti si, kdo jsi. Ptej se a zjisti informace o nových kamarádech. Odpovídej na jejich otázky. Ptej se např. How old are you?
2. Učitel hodnotí:
- obsah sdělení
- jazykovou správnost
Ilustrativní úloha
V této úloze spolu komunikují čtyři žáci v rolích účastníků na mezinárodním táboře. Navzájem si pokládají otázky a odpovídají podle informací na kartičce, kterou si vylosují.
V této úloze žáci rozvíjejí zejména klíčovou kompetenci komunikační, konkrétně složku aktivní naslouchání a klíčovou kompetenci k učení, konkrétně složku umění se učit. Úloha je zaměřená na ústní interakci. Žáci spolu komunikují ve skupinách po čtyřech jako děti z různých zemí na mezinárodním letním táboře a zjišťují o sobě různé informace. Během skupinové práce se střídají ve čtyřech různých rolích: tazatele, odpovídajícího, zapisovatele a hodnotitele.
| Pracovní list, který vtáhne žáky do prostředí mezinárodního letního tábora. | JJK-AJA-003-ZV5-005-splneno.pdf | Stáhnout |
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Zeptá se na osobní údaje a odpovídá na otázky vztahující se k osobním údajům.