Zaznamenává si písemně klíčové informace během výkladu na známé téma.

Úroveň: Na začátku
Popis:
- Zapisuje si během výkladu poznámky v podobě výčtu.
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák identifikuje klíčové informace ve výkladu a zapíše si je jako výčet hesel.
- Jazyková správnost: Poznámky v cílovém jazyce hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni A1-A2, pravopisné ani gramatické chyby se nezapočítávají do hodnocení.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Poznámky k videu
Zadání pro žáka: Příklad úlohy, kdy je zdrojový text v cílovém jazyce.
Minulý týden jsi zameškal hodinu angličtiny a podle informací tvých spolužáků se dívali na video o kapesném. Prý budou na video navazovat další úkoly, proto se na něj podívej a udělej si heslovité poznámky ke klíčovým myšlenkám zmíněným ve videu. Je na tobě, jestli si uděláš poznámky v angličtině, nebo v češtině či jiném jazyce.
Cvičení 1: Podívej se na video a udělej si heslovité poznámky, kdo mluví a jaké tři hlavní otázky klade moderátor.
Cvičení 2: Podívej se na video ještě jednou a zaznamenej si heslovitě, co odpovídají Ben, Lilly a Harry na moderátorovy otázky.
Ben | ____ years old | |
Lilly | ____ years old | |
Harry | ____ years old |
Odkaz na zdrojové video: https://www.youtube.com/watch?v=zpK1Id_rSss
Ilustrace očekávaného výkonu: žák si udělá ke každé klíčové myšlence heslovitou poznámku v rozsahu 2-3 slov. Příklad ke cvičení 2 (poznámky v angličtině):
Ben | _13_ years old |
|
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Dělá si během výkladu stručné poznámky, které dokáže následně využít.
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák identifikuje klíčové informace ve výkladu a zapíše si je ve formě stručných poznámek (hesel a krátkých vět).
- Jazyková správnost: Poznámky v cílovém jazyce hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni A2-A2+, pravopisné ani gramatické chyby se nezapočítávají do hodnocení.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Poznámky k videu
Zadání pro žáka:
Minulý týden jsi zameškal hodinu angličtiny a podle informací tvých spolužáků se dívali na video o kapesném teenagerů ve Velké Británii. Budete prý o tématu diskutovat, proto se na video podívej a udělej si stručné poznámky. Hlavní je, aby sis zaznamenal klíčové informace z videa a byl jsi schopen se zapojit do diskuze. Zvaž tedy, jestli pro tebe bude výhodnější si dělat poznámky v angličtině, nebo v češtině či jiném jazyce.
Odkaz na video: https://www.youtube.com/watch?v=uASMkWKQhEE
Ilustrace očekávaného výkonu:
Žák si udělá ke každému zmíněnému tématu stručné poznámky ve formě hesel a krátkých izolovaných vět, např. spending money – online shopping not very often, shopping with friends.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Píše si stručné a srozumitelné poznámky, které vystihují klíčové informace během výkladu na známé téma.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák identifikuje klíčové informace ve výkladu a zapíše si srozumitelně a dostatečně přesně.
- Jazyková správnost: Poznámky v cílovém jazyce hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni B1, pravopisné ani gramatické chyby se nezapočítávají do hodnocení.
Poznámky k videu
Zadání pro žáka:
Minulý týden jsi zameškal hodinu angličtiny a podle informací tvých spolužáků se dívali na video o penězích. V následující hodině budete údajně diskutovat o zmíněných situacích a argumentech. Udělej si srozumitelné a dostatečně přesné poznámky, aby ses mohl do diskuze zapojit. Zvaž, jestli pro tebe bude výhodnější si dělat poznámky v angličtině, nebo v češtině či jiném jazyce.
Odkaz na video: https://www.youtube.com/watch?v=Gtf1reYuCzQ
Ilustrace očekávaného výkonu:
Žák si udělá ke každému mluvčímu a popsané situaci srozumitelné a dostatečné přesné poznámky ve formě více krátkých i delších vět, např. mluvčí Taylor: She used to pay by cash or cheque, but now only by card - it's convenient.