Moderuje jednoduchou interakci a činnosti ve skupině.

JJK-AJA-004-ZV9-022
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • Moderuje interakci a činnosti ve skupině.

Kritéria hodnocení:

  • Dosažení komunikačního cíle: Žák dokáže pomocí jednoduchých poznámek a příležitostných otázek dát najevo, že rozumí, a dokáže zjistit, zda všemu rozumí ostatní členové skupiny. Vyzve členy skupiny, aby představili svůj návrh, a dokáže spolupracující skupině podat zcela jednoduché instrukce. 
  • Jazyková správnost: Ústní projev v cílovém jazyce hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni A1-A2, přičemž gramatická správnost tvoří pouze doplňkovou složku celkového hodnocení.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Moderování práce ve skupině 

Zadání pro žáka: 

Plánujete se třídou vánoční besídku, která bude částečně probíhat v angličtině. Každá skupina (3-4 žáci) má za úkol udělat svůj návrh a vytvořit plakát. Jeden z vás se ujme role moderátora, který povede skupinovou práci a komunikaci v angličtině.

Moderátor: 

  • vyzveš jednotlivé členy k tomu, aby představili svůj návrh.
  • dáš najevo, že rozumíš, a zjistíš, zda všemu rozumí ostatní.
  • pomůžeš rozdělit role při tvorbě plakátu (kdo bude co dělat?).

Ilustrace očekávaného výkonuLet´s start. Any ideas for the program? Martin, what´s your idea? … I think that´s a good idea/point. What do you think? Does everybody understand? ... Who wants to write/draw? Let´s start with…


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • Moderuje interakci a činnosti ve skupině, jejíž členové mají rozdílné názory. Vyjádří porozumění.

Kritéria hodnocení:

  • Dokáže v diskusi udělovat slovo a vyzvat zúčastněné osoby k vyjádření vlastního názoru. V případě rozdílných názorů dokáže jednoduchými prostředky vyjádřit porozumění.
  • Jazyková správnost: Ústní projev v cílovém jazyce hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni A2-A2+, přičemž gramatická správnost tvoří pouze doplňkovou složku celkového hodnocení.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Moderování práce ve skupině

Zadání pro žáka:

Plánujete se třídou vánoční besídku, která bude částečně probíhat v angličtině. Se skupinkou (3-4 žáci) jste vytvořili svůj návrh. Na některých bodech se ale neshodnete. Jeden z vás bude moderovat práci ve skupině. Komunikace probíhá v angličtině.

Moderátor: 

  • vyzveš jednotlivé členy k tomu, aby představili svůj návrh.
  • projevíš zájem o všechny návrhy a o to, aby i ostatní naslouchali.
  • snaž se ostatní povzbudit v hledání kompromisu.

Ilustrace očekávaného výkonu:

Martin, can you present your ideas? Thank you for your ideas, Martin. I´m excited. And now, Lucie, what are your ideas? Okay, we have to similar ideas here, which is better? What do you mean? How about a compromise?  


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Moderuje interakci a činnosti ve skupině, uděluje jednoduché pokyny, vyjádří porozumění a požádá o vysvětlení.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Mediátor

Žák moderuje mezi jazyky nebo v rámci cílového jazyka.

Kritéria hodnocení:

  • Žák dokáže vyzvat zúčastněné osoby, aby objasnily vlastní uvažování, popř. aby rozvedly konkrétní body, jež zmínily v původním vysvětlení. Dokáže zopakovat, co řekl někdo jiný, aby potvrdil vzájemné porozumění mezi účastníky hovořícími různými jazyky.
  • Jazyková správnost: Poznámky v cílovém jazyce hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni B1, přičemž gramatická správnost tvoří pouze doplňkovou složku celkového hodnocení.

Zadání pro žáka:

Plánujete se třídou vánoční besídku, která bude částečně probíhat v angličtině. Se skupinkou (3-4 žáci) jste vytvořili svůj návrh. Dva ze čtyř žáků se neučí angličtinu jako první cizí jazyk, a proto je potřeba jim s komunikací v angličtině pomoci. Této role se ujme mediátor.

Mediátor: 

  • vyzveš jednotlivé členy k tomu, aby představili svůj návrh. Spolužákům, kteří umí anglicky méně, pomoz s formulací myšlenek v angličtině. 
  • projevíš zájem o všechny návrhy a vyzveš ostatní (případně i česky), aby také naslouchali.
  • dáš najevo, že rozumíš, a případně zopakuješ řečené jinými slovy (nebo v češtině), aby ses ujistil, že všichni porozuměli.

Ilustrace očekávaného výkonu:

Martin, can you present your suggestions? Thank you very much for your suggestions. I like especially the part … Well, may I ask you, Lucie, to present your ideas now? I´m looking forward to them. Please, can we all listen to Lucie? Ok, what you're saying is that...