Moderuje jednoduchou interakci a činnosti ve skupině.

Úroveň: Na začátku
Popis:
- Moderuje interakci a činnosti ve skupině.
Kritéria hodnocení:
- Dosažení komunikačního cíle: Žák dokáže pomocí jednoduchých poznámek a příležitostných otázek dát najevo, že rozumí, a dokáže zjistit, zda všemu rozumí ostatní členové skupiny. Vyzve členy skupiny, aby představili svůj návrh, a dokáže spolupracující skupině podat zcela jednoduché instrukce.
- Jazyková správnost: Ústní projev v cílovém jazyce hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni A1-A2, přičemž gramatická správnost tvoří pouze doplňkovou složku celkového hodnocení.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Moderování práce ve skupině
Zadání pro žáka:
Plánujete se třídou vánoční besídku, která bude částečně probíhat v angličtině. Každá skupina (3-4 žáci) má za úkol udělat svůj návrh a vytvořit plakát. Jeden z vás se ujme role moderátora, který povede skupinovou práci a komunikaci v angličtině.
Moderátor:
- vyzveš jednotlivé členy k tomu, aby představili svůj návrh.
- dáš najevo, že rozumíš, a zjistíš, zda všemu rozumí ostatní.
- pomůžeš rozdělit role při tvorbě plakátu (kdo bude co dělat?).
Ilustrace očekávaného výkonu: Let´s start. Any ideas for the program? Martin, what´s your idea? … I think that´s a good idea/point. What do you think? Does everybody understand? ... Who wants to write/draw? Let´s start with…
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Moderuje interakci a činnosti ve skupině, jejíž členové mají rozdílné názory. Vyjádří porozumění.
Kritéria hodnocení:
- Dokáže v diskusi udělovat slovo a vyzvat zúčastněné osoby k vyjádření vlastního názoru. V případě rozdílných názorů dokáže jednoduchými prostředky vyjádřit porozumění.
- Jazyková správnost: Ústní projev v cílovém jazyce hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni A2-A2+, přičemž gramatická správnost tvoří pouze doplňkovou složku celkového hodnocení.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Moderování práce ve skupině
Zadání pro žáka:
Plánujete se třídou vánoční besídku, která bude částečně probíhat v angličtině. Se skupinkou (3-4 žáci) jste vytvořili svůj návrh. Na některých bodech se ale neshodnete. Jeden z vás bude moderovat práci ve skupině. Komunikace probíhá v angličtině.
Moderátor:
- vyzveš jednotlivé členy k tomu, aby představili svůj návrh.
- projevíš zájem o všechny návrhy a o to, aby i ostatní naslouchali.
- snaž se ostatní povzbudit v hledání kompromisu.
Ilustrace očekávaného výkonu:
Martin, can you present your ideas? Thank you for your ideas, Martin. I´m excited. And now, Lucie, what are your ideas? Okay, we have to similar ideas here, which is better? What do you mean? How about a compromise?
Úroveň: Splněno
Popis:
- Moderuje interakci a činnosti ve skupině, uděluje jednoduché pokyny, vyjádří porozumění a požádá o vysvětlení.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Mediátor
Žák moderuje mezi jazyky nebo v rámci cílového jazyka.
Kritéria hodnocení:
- Žák dokáže vyzvat zúčastněné osoby, aby objasnily vlastní uvažování, popř. aby rozvedly konkrétní body, jež zmínily v původním vysvětlení. Dokáže zopakovat, co řekl někdo jiný, aby potvrdil vzájemné porozumění mezi účastníky hovořícími různými jazyky.
- Jazyková správnost: Poznámky v cílovém jazyce hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni B1, přičemž gramatická správnost tvoří pouze doplňkovou složku celkového hodnocení.
Zadání pro žáka:
Plánujete se třídou vánoční besídku, která bude částečně probíhat v angličtině. Se skupinkou (3-4 žáci) jste vytvořili svůj návrh. Dva ze čtyř žáků se neučí angličtinu jako první cizí jazyk, a proto je potřeba jim s komunikací v angličtině pomoci. Této role se ujme mediátor.
Mediátor:
- vyzveš jednotlivé členy k tomu, aby představili svůj návrh. Spolužákům, kteří umí anglicky méně, pomoz s formulací myšlenek v angličtině.
- projevíš zájem o všechny návrhy a vyzveš ostatní (případně i česky), aby také naslouchali.
- dáš najevo, že rozumíš, a případně zopakuješ řečené jinými slovy (nebo v češtině), aby ses ujistil, že všichni porozuměli.
Ilustrace očekávaného výkonu:
Martin, can you present your suggestions? Thank you very much for your suggestions. I like especially the part … Well, may I ask you, Lucie, to present your ideas now? I´m looking forward to them. Please, can we all listen to Lucie? Ok, what you're saying is that...