Využívá k odhadu, měření a porovnávání nestandardní a standardní jednotky délky, obsahu a objemu.
Úroveň: Na začátku
Popis:
přečte hodnoty ze stupnice na různých měřicích nástrojích (včetně úhloměru)
Ilustrace
Krátký textový popis:
přečte hodnoty ze stupnice na různých měřicích nástrojích (včetně úhloměru)
Úroveň: Na cestě
Popis:
vyjádří délku, obsah a objem v různých jednotkách stejné soustavy
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Kolik metrů je 1,5 kilometru?
Úroveň: Splněno
Popis:
Přečte hodnoty ze stupnice na různých měřicích nástrojích i mezi vyznačenými dílky (interpolace).
Převádí jednotky délky, obsahu a objemu v rámci standardní soustavy měření.
Vyjádří délku, obsah a objem v jednotkách různých měrných soustav, pokud zná převodní vztahy.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Převeď 2 litry na mililitry.
Převeď 12 cm na palce, pokud 1 palec je 2,54 cm.
Kolik loktů, pídí a sáhů je 8 metrů (1 loket ≐ 59,22 cm, 1 loket = 3 pídě, 1 sáh = 9 pídí)?
Pan Benda má pozemek o obsahu 2 hektary. Daň z nemovitosti činí 1,80 Kč za 1 m^2. Kolik Kč činí daň za tento pozemek?
Ilustrace
Název ilustrace:
Vize mého pokoje
Odkaz:
Krátký textový popis:
Aktivita „Vize mého pokoje“ propojuje matematické dovednosti s praktickým uvažováním o prostoru. Žáci si v rámci individuální nebo skupinové práce osvojí praktické využití standardních i nestandardních jednotek délky, plochy a objemu, převodů jednotek a základních výpočtů souvisejících s vybavením a úpravou pokoje. Cílem je naplánovat efektivní a funkční využití prostoru pokoje, spočítat plochy a objemy, odhadnout spotřebu materiálů a propojit matematické znalosti s běžným životem. Aktivita zahrnuje i digitální dovednosti při tvorbě tabulek a grafů.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Používá k měření a porovnávání standardní jednotky délky, obsahu a objemu.