Využívá k odhadu, měření a porovnávání nestandardní a standardní jednotky délky, obsahu a objemu.

MAT-MAT-002-ZV9-004

Úroveň: Na začátku

Popis:

přečte hodnoty ze stupnice na různých měřicích nástrojích (včetně úhloměru) 

Ilustrace

Krátký textový popis:

přečte hodnoty ze stupnice na různých měřicích nástrojích (včetně úhloměru) 

 


 

Úroveň: Na cestě

Popis:

vyjádří délku, obsah a objem v různých jednotkách stejné soustavy 

Ilustrace

Krátký textový popis:

Řeší úlohy typu:  

Kolik metrů je 1,5 kilometru? 

Úroveň: Splněno

Popis:

Přečte hodnoty ze stupnice na různých měřicích nástrojích i mezi vyznačenými dílky (interpolace).

Převádí jednotky délky, obsahu a objemu v rámci standardní soustavy měření.

Vyjádří délku, obsah a objem v jednotkách různých měrných soustav, pokud zná převodní vztahy.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Řeší úlohy typu: 

Převeď 2 litry na mililitry. 

Převeď 12 cm na palce, pokud 1 palec je 2,54 cm.

Kolik loktů, pídí a sáhů je 8 metrů (1 loket ≐ 59,22 cm, 1 loket = 3 pídě, 1 sáh = 9 pídí)? 

Pan Benda má pozemek o obsahu 2 hektary. Daň z nemovitosti činí 1,80 Kč za 1 m^2. Kolik Kč činí daň za tento pozemek?

Ilustrace

Název ilustrace:

Vize mého pokoje

Odkaz:

Krátký textový popis:

Aktivita „Vize mého pokoje“ propojuje matematické dovednosti s praktickým uvažováním o prostoru. Žáci si v rámci individuální nebo skupinové práce osvojí praktické využití standardních i nestandardních jednotek délky, plochy a objemu, převodů jednotek a základních výpočtů souvisejících s vybavením a úpravou pokoje. Cílem je naplánovat efektivní a funkční využití prostoru pokoje, spočítat plochy a objemy, odhadnout spotřebu materiálů a propojit matematické znalosti s běžným životem. Aktivita zahrnuje i digitální dovednosti při tvorbě tabulek a grafů.

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Používá k měření a porovnávání standardní jednotky délky, obsahu a objemu.