Popíše polohu objektů v rovině a v prostoru.

Úroveň: Na začátku
Popis:
najde a zakreslí body do kartézské soustavy souřadnic
pojmenuje vzájemnou polohu bodů, přímek/úseček a rovin na modelu tělesa
Ilustrace
Krátký textový popis:
Žák zakreslí do kartézské soustavy souřadnic body podle zadání.
Úroveň: Na cestě
Popis:
narýsuje útvary do kartézské soustavy souřadnic a určí souřadnice
modeluje a určí těleso na základě popisu
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Na obrázku je čtvercová síť s vyznačenými osami x a y. Svislá přímka o prochází bodem, který má souřadnice [10, 0].
a) Zakresli do čtvercové sítě body A[4, 8], B[2, 8], C[2, 4], D[4, 2], E[6, 2], F[8, 4], G[8, 6], H[6, 8] a spoj je lomenou čarou ABCDEFGHA.
b) K červenému obrázku ABCDEFGHA nakresli jeho modrý obraz ABCDEFGHA , který s ním bude osově souměrný podle osy o.
c) Zapiš souřadnice modrých bodů A, B, C, D, E, F, G, H.
zdroj: Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání (2015)
Úroveň: Splněno
Popis:
Narýsuje útvary podle zadání kartézské soustavy souřadnic a určí souřadnice bodů zjištěných konstrukcí.
Popíše a realizuje geometrické zobrazení (osová souměrnost, středová souměrnost, otočení, posunutí, podobnost) dvourozměrného obrazce v kartézském systému souřadnic.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Urči souřadnice čtvrtého vrcholu čtverce, jestliže [1,2], [–3,2] a [–3,–2] jsou souřadnice tří jeho vrcholů.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Popíše polohu objektů v prostoru.