Modeluje reálné problémy pomocí výrazů, upravuje je a vyhodnocuje.

Úroveň: Na začátku
Popis:
využívá manipulace s geometrickými útvary (algebraickými dlaždicemi) pro modelování algebraických výrazů a jejich úpravy
Úroveň: Na cestě
Popis:
sčítá a odčítá lineární výrazy i mnohočleny pomocí vizualizace
násobí mnohočlen jednočlenem i mnohočlenem pomocí vizualizace
dělí mnohočlen jednočlenem pomocí vizualizace
upraví mocninné výrazy i mnohočleny například rozkladem a vytýkáním pomocí vizualizace
Ilustrace
Krátký textový popis:
První trubka je dlouhá x metrů. Druhá trubka je y-krát delší než první. Jak dlouhá je druhá trubka?
A) xy metrů
B) x + y metrů
C) x/y metrů
D) y metrů
zdroj: TIMSS 2007
Úroveň: Splněno
Popis:
Používá výrazy pro znázornění problémových situací s více proměnnými.
Sčítá a odčítá výrazy.
Násobí mnohočlen jednočlenem i mnohočlenem.
Dělí mnohočlen jednočlenem.
Určí hodnotu a zjednoduší exponenciální výrazy, použije k tomu pravidla pro umocňování.
Upravuje výrazy s využitím vytýkání lineárních a exponenciálních výrazů.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Zapiš pomocí výrazu: Alex si koupil 4 košile, každá stála x korun, a jedny hodinky za y korun.
2x(3x + 4)=
Roznásob: (3x + 4y)(2x + 5y)=