Ve spolupráci s druhými navrhuje a zkouší realizovat vybrané aktivity, které podporují wellbeing všech členů školní komunity.

PTP-000-000-ZV5-003
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • rozvíjí vnímavost k wellbeingu třídy, školní komunity a k tomu, co jej ovlivňuje
  • všímá si konkrétních projevů respektu v komunikaci s ostatními žáky a pracovníky školy 

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žáci v “komunitním kruhu” v pravidelných intervalech sdílejí, co z jejich osobní zkušenosti přispělo k dobré atmosféře ve třídě. 

Lze vždy vyzvat žáky zkusit poděkovat někomu za to, co z jejich pohledu udělal pro dobrou atmosféru ve třídě.

Společně žáci navrhují, jak podpořit tyto dobré příklady pro to, aby se vyskytovaly co nejčastěji napříč různými situacemi během školního dne, vzhledem i ke specifikům různých činností v různých předmětech. 

Pokud se objevují situace, které z pohledů žáků ohrožují dobrou atmosféru ve třídě, zkusit burzu nápadů jak jim předcházet do budoucna. 

 


Úroveň: Na cestě

Popis:

 

  • zkouší vybranou aktivitou přispívat k wellbeingu třídy/školní komunity
  • získává a sdílí zkušenosti s konkrétními opatřeními a postupy podporujícími wellbeing v digitálním prostředí (např. postupy bezpečné komunikace v digitálním prostředí)
  • v komunikaci s ostatními žáky a pracovníky školy zkouší uplatňovat konkrétní projevy respektu

Ilustrace

Krátký textový popis:

Na základě sdílení příkladů respektujícího chování žáci mohou popsat, jakým chováním a jakými činnostmi mohou přispět k utváření komunity založené na úctě a respektu. 

  • Jak mohu převzít zodpovědnost a projevit respekt k právům v každé oblasti svého života (doma, ve třídě, ve škole nebo v širší komunitě)? 
  • Co můžu dělat? 

Ve dvojicích mohou žáci udělali krátký brainstorming o činnostech, které mohou v každé z oblastí podniknout, aby projevili úctu a respekt k ostatním.

Zdroj 

Metodiky RRRR - Society for all 

 


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Navrhne a ve spolupráci s ostatními vyzkouší realizovat opatření přispívající k wellbeingu třídy.
  • Navrhne a diskutuje, jak může společně s ostatními přispět k digitálnímu wellbeingu ve školním prostředí.
  • V běžných komunikačních situacích s ostatními žáky a pracovníky školy uplatňuje respekt k sobě i druhým.

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Realizuje vybrané aktivity, které podporují péči o wellbeing všech členů školní komunity.