Ve spolupráci s druhými navrhuje a zkouší realizovat vybrané aktivity, které podporují wellbeing všech členů školní komunity.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- rozvíjí vnímavost k wellbeingu třídy, školní komunity a k tomu, co jej ovlivňuje
- všímá si konkrétních projevů respektu v komunikaci s ostatními žáky a pracovníky školy
Ilustrace
Krátký textový popis:
Žáci v “komunitním kruhu” v pravidelných intervalech sdílejí, co z jejich osobní zkušenosti přispělo k dobré atmosféře ve třídě.
Lze vždy vyzvat žáky zkusit poděkovat někomu za to, co z jejich pohledu udělal pro dobrou atmosféru ve třídě.
Společně žáci navrhují, jak podpořit tyto dobré příklady pro to, aby se vyskytovaly co nejčastěji napříč různými situacemi během školního dne, vzhledem i ke specifikům různých činností v různých předmětech.
Pokud se objevují situace, které z pohledů žáků ohrožují dobrou atmosféru ve třídě, zkusit burzu nápadů jak jim předcházet do budoucna.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- zkouší vybranou aktivitou přispívat k wellbeingu třídy/školní komunity
- získává a sdílí zkušenosti s konkrétními opatřeními a postupy podporujícími wellbeing v digitálním prostředí (např. postupy bezpečné komunikace v digitálním prostředí)
- v komunikaci s ostatními žáky a pracovníky školy zkouší uplatňovat konkrétní projevy respektu
Ilustrace
Krátký textový popis:
Na základě sdílení příkladů respektujícího chování žáci mohou popsat, jakým chováním a jakými činnostmi mohou přispět k utváření komunity založené na úctě a respektu.
- Jak mohu převzít zodpovědnost a projevit respekt k právům v každé oblasti svého života (doma, ve třídě, ve škole nebo v širší komunitě)?
- Co můžu dělat?
Ve dvojicích mohou žáci udělali krátký brainstorming o činnostech, které mohou v každé z oblastí podniknout, aby projevili úctu a respekt k ostatním.
Zdroj
Metodiky RRRR - Society for all
Úroveň: Splněno
Popis:
- Navrhne a ve spolupráci s ostatními vyzkouší realizovat opatření přispívající k wellbeingu třídy.
- Navrhne a diskutuje, jak může společně s ostatními přispět k digitálnímu wellbeingu ve školním prostředí.
- V běžných komunikačních situacích s ostatními žáky a pracovníky školy uplatňuje respekt k sobě i druhým.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Realizuje vybrané aktivity, které podporují péči o wellbeing všech členů školní komunity.