Chovat se citlivě k živým bytostem a k přírodě ve svém okolí.

KBB-KOG-000-210-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Učitel v běžných situacích ukazuje, jak se chovat ke zvířatům a rostlinám (jemné hlazení zvířat, zalévání květin, tiché pozorování ptáků), a pobízí žáky, aby pozorované chování napodobovali.

Do výuky zařazuje vycházky do přírody, návštěvy ekofarem, zookoutků, botanické zahrady a terapeutické aktivity se zvířaty. Společně se žáky pozoruje zvířata a rostliny v jejich přirozeném prostředí.

Společně se starají o rostliny ve třídě nebo na školní zahradě – zalévají je, sbírají spadané listí.

Pomáhá žákům poznávat různé přírodní materiály hmatem, poslouchají a napodobují zvuky zvířat nebo pohyby zvířat tělem.

Se žáky pravidelně plní drobné úkoly související s péčí o přírodu (doplnění vody do pítek pro ptáky, krmení ptáků v zimě).

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák dokáže jemně a ohleduplně hladit zvířata a dotýkat se rostlin. Neleká zvířata hlasitými zvuky, neláme větve, netrhá listy ani květiny.
  • Pomáhá se zaléváním květin, sbírá spadané listí a udržuje pořádek na školní zahradě nebo v okolí školy.
  • Podle pokynů učitele nebo asistenta opakuje činnosti, jako je krmení zvířat, doplňování vody do pítek nebo úklid přírodního prostoru.
  • Když vidí zvíře v přírodě, nevyrušuje ho, neplaší a snaží se ho potichu pozorovat.
  • Když si všimne, že někdo ničí rostliny nebo ubližuje zvířatům, dá najevo nesouhlas a požádá o pomoc učitele nebo asistenta.

Vazby na další očekávané výsledky učení