Uvést příklad kulturní události ve svém okolí.
Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:
Učitel plánuje návštěvy výstav, divadelních představení, koncertů nebo jiného kulturního programu, případně podobné akce připravuje přímo ve škole. Společně se žáky přesně pojmenovává, jakých událostí se účastnili, co viděli a jak se označují aktéři takové kulturní události (herci, hudebníci, malíři).
Do kalendáře ve třídě učitel zapisuje nebo symboly vyznačuje, kdy žáky nějaká kulturní událost čeká. Společně se žáky se na tuto událost připravuje – hovoří o vhodném oděvu do divadla, prohlížejí si plakáty představení nebo výstavy.
Připraví se žáky jednoduché představení nebo výstavu ve třídě, na které pozvou rodiče, spolužáky z jiných tříd a jejich učitele. Připraví pro tyto účely i pozvánky.
Při líčení zážitků z kulturních akcí, kterých se žáci účastnili, jim pomáhá volit slova nebo gesta, jimiž vyjádří, jak se jim akce líbila, kde se konala a o co se jednalo.
Na procházce se žáky si opakují místa kulturních akcí a jejich přesné názvy (divadlo, kino, kulturní dům).
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
- Žák rozpozná na obrázku či fotografii kulturní událost, kterou v nedávné době navštívil s rodinou nebo se školou (např. koncert, výstava, divadelní představení, místní slavnost).
- Rozpozná a přiřadí obrázek nebo symbol ke konkrétní kulturní události (např. k masopustu, vánočním trhům nebo výstavě).
- Vyjádří svůj pocit z konkrétní události, které se v nedávné době zúčastnil, neverbálně (gesty, výrazy obličeje) nebo jednoduchým hodnocením („Líbilo se mi to.“).
- Společně se spolužáky a učitelem se připravuje na kulturní akci, které se plánují zúčastnit – ukáže v kalendáři, kde je akce zaznamenaná, a ví, že na ni má přijít slušně oblečený nebo má něco přinést.