Navštívit architektonické památky ve svém okolí.

UKA-VYV-004-106-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k vyjádření názoru na předložené umělecké dílo. Žák se učí vnímat a rozlišovat památky v okolí, čímž získává povědomí o historickém a kulturním dědictví. Dokáže vyjádřit svůj názor na umělecké dílo, sdílí své pocity a prožitky z kontaktu s uměleckou tvorbou, čímž rozvíjí svou schopnost kritického myšlení a estetického vnímání. Tato činnost podporuje jeho zájem o historii a kulturu.

Žák se seznamuje s historickými památkami a významnými objekty ve svém okolí a s různými formami umění, jako jsou sochy, obrazy či architektura, a rozvíjí svou schopnost vyjádřit, jak na něj tato díla působí.

Příklady aktivit:

Žák po prohlídce uměleckého díla (např. sochy nebo obrazu) vytvoří vlastní umělecké dílo, inspirované tím, co viděl. Může to být kresba nebo modelace z hlíny, která vyjadřuje to, co se mu na díle líbilo nebo co si zapamatoval.

Žák si prohlédne dvě různá umělecká díla (např. sochu a obraz) a jednoduchým způsobem je porovná. Pomocí obrázků nebo fotografií může zkoumat různé prvky, jako je tvar, barva, velikost, a poté vyjádřit, co se mu líbilo.

Učivo:

  • Poznávání a vnímání uměleckých děl a objektů, včetně sochařských děl
  • Seznamování se s historií umění
  • Prožitky z umění a vyjádření názoru na umělecké dílo
  • Poznávání významných domů, památek a uměleckých děl v okolí

Vazby na další očekávané výsledky učení