Poznat přírodní zvláštnosti a kulturní zajímavosti svého regionu.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na poznávání přírodních zvláštností a kulturních zajímavostí regionu. To směřuje k prohloubení sounáležitosti žáka s místem, kde žije.
Příklad aktivity:
Žák se seznámí s kulturními památkami regionu. Pokud není možná jejich osobní návštěva, prohlíží si je na obrázcích nebo ve výukových materiálech. Může si vybrat jednu památku a jednoduchým způsobem ji popsat (např. co na obrázku vidí, k čemu památka sloužila).
Žák poznává přírodní zvláštnosti regionu prostřednictvím vycházek v okolí školy nebo během výletů. Během těchto aktivit si všímá rostlin, stromů, zvláštních míst nebo tvarů terénu.
Žák se na základě vlastní zkušenosti učí orientovat v blízkém okolí školy a bydliště. V rámci vycházek si procvičuje rozpoznávání významných orientačních bodů (např. hřiště, kostel, obchod) a popisuje cestu k nim.
Učivo:
- Přírodní zvláštnosti a kulturní zajímavosti regionu
- Zásady ochrany kulturních památek, přírody a životního prostředí
- Památková péče
- UNESCO, CHKO, národní parky
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CSA-CJS-001-106-001 Orientovat se v nejbližších důležitých místech v okolí školy a bydliště.
- CSA-CJS-001-106-003 Sdílet poznatky a zážitky z výletů a vlastních cest.
- CSA-CJS-003-106-004 Seznámit se s významnými událostmi, pověstmi a lidovými tradicemi, které se vztahují k regionu nebo kraji.
- UKA-VYV-004-106-001 Navštívit architektonické památky ve svém okolí.