Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.
Člověk a příroda I

Vzdělávací oblast Člověk a příroda navazuje na vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, která přibližuje přírodovědné učivo na 1. stupni základního vzdělávání. Dává žákovi příležitost seznámit se s přírodou jako systémem, jehož součásti jsou vzájemně propojeny, působí na sebe a ovlivňují se. Výuka vede žáka k porozumění světu kolem sebe s důrazem na propojení s běžným životem, na provázanost přírody a člověka. Žák získává základní poznatky o přírodních zákonitostech, které může využívat v praktických situacích každodenního života. Seznamuje se s závislostí člověka na přírodních zdrojích.
Cílem vzdělávací oblasti je vést žáka k vnímání vztahů a souvislostí mezi činnostmi lidí, životním prostředím a přírodou s důrazem na propojení s běžným životem. Vzdělávací oblast Člověk a příroda směřuje především k rozvoji přírodovědných znalostí, a to ve všech aspektech osobnosti žáka – kognitivním, afektivním a psychomotorickém.
Vzdělávací obor Člověk a příroda zahrnuje základní fyzikální, chemické, přírodovědné a geografické poznatky a dovednosti. Charakter výuky umožňuje žákovi využít vlastní zkušenost, badatelské metody a propojení svých dovedností s praktickým životem. Žák je veden k pochopení základních přírodních dějů.
Vzdělávací oblast Člověk a příroda obsahuje pouze jeden vzdělávací obor: Člověk a příroda.