Rozpoznat a využívat hospodářské plodiny v běžném životě.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení usiluje o seznámení žáka se způsoby využití hospodářsky významných druhů rostlin. Tento výsledek vede žáka k uvědomění si závislosti člověka na potravinových zdrojích a směřuje k pochopení, kolik práce je třeba vykonat, než je určitý výrobek k dostání v obchodě.
Příklady aktivit:
Žák si s pomocí učitele prohlédne obrázky základních hospodářských plodin (např. obilí, slunečnice, brambory). Následně přiřadí ke každé rostlině skutečné výrobky, které z ní pocházejí (např. obrázek obilí a mouka, obrázek slunečnice a lahev slunečnicového oleje, obrázek brambory a samotný plod).
Učivo:
Využití hospodářsky významných rostlin:
- len
- luštěniny a obilniny
- okopaniny a olejniny
- ovoce a zelenina
- výrobky z rostlin a jejich využití
Stavba, tvar a funkce rostlin:
- kořen, stonek, list, květ, semeno, plod
- význam jednotlivých částí těla vyšších rostlin
Hospodářské plodiny a výrobky z nich