Napodobovat činnosti, které pozitivně ovlivňují přírodu.

KBA-KOA-000-110-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Učitel vymýšlí modelové situace zaměřené na ochranu přírody a se žáky je prakticky nacvičuje (např. jak sázet stromky, jak správně krmit zvířata, jak třídit a recyklovat odpad).

Hrají si se žáky na ochránce přírody – dramatizují situace, zachraňují zvířata či lesy formou rolových her.

Společně pozorují růst rostlin – od semínka sledují vývoj rostlin ve třídě a zaznamenávají změny během ročních období. Sledují chování zvířat při návštěvách zookoutků, ekofarem nebo botanické zahrady, případně přímo ve škole.

Učitel vede žáky k nápodobě pozitivních vzorů – postav z příběhů a filmů o přírodě, které se žáky sleduje. Zkoušejí si konkrétní činnosti inspirované těmito postavami (např. sázení květin nebo péči o zvířata).

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák společně s učitelem a spolužáky třídí odpad a pečuje o zvířata.
  • Pomáhá zalévat květiny, stará se o školní záhon, doplňuje krmítko pro ptáky a sbírá přírodniny na výzdobu třídy.
  • Opakuje aktivity inspirované příběhy nebo filmy o ochraně přírody (např. chrání hmyz, nešlape na rostliny, zbytečně je netrhá a chová se ke zvířatům přátelsky).
  • Aktivně se zapojuje do sběru listí, jiných přírodnin a do úklidu školního dvora.
  • Na výzvu napodobuje zvířata nebo zvuky přírody, vyhledává listy, kamínky a další přírodniny a pozoruje jejich strukturu.

Vazby na další očekávané výsledky učení