Provádět pozorování přírody a rozlišit roční období podle typických znaků.

CPA-CSP-005-110-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení přispívá k orientaci žáka v okolním světě a v jednotlivých částech roku. Žák dokáže určit hlavní projevy jednotlivých ročních období. Učitel vede žáka k cílenému pozorování počasí a přírody a k identifikaci těchto projevů.

Příklady aktivit:

Žák rozlišuje základní projevy počasí, například déšť nebo sněžení, a přiřazuje je k příslušnému ročnímu období.

Žák poznává různé stavy přírody a rostlin v jednotlivých částech roku.

Žák rozpoznává vegetační období rostlin.

Žák vyjmenuje jednotlivá roční období.

Žák si získané znalosti upevňuje pomocí dlouhodobého měření teploty nebo zaznamenávání změn počasí během školního roku.

Učivo:

  • Pozorování přírody
  • Roční období

Vazby na další očekávané výsledky učení