Provádět pozorování přírody a rozlišit roční období podle typických znaků.
CPA-CSP-005-110-002
Komentář:
Očekávaný výsledek učení přispívá k orientaci žáka v okolním světě a v jednotlivých částech roku. Žák dokáže určit hlavní projevy jednotlivých ročních období. Učitel vede žáka k cílenému pozorování počasí a přírody a k identifikaci těchto projevů.
Příklady aktivit:
Žák rozlišuje základní projevy počasí, například déšť nebo sněžení, a přiřazuje je k příslušnému ročnímu období.
Žák poznává různé stavy přírody a rostlin v jednotlivých částech roku.
Žák rozpoznává vegetační období rostlin.
Žák vyjmenuje jednotlivá roční období.
Žák si získané znalosti upevňuje pomocí dlouhodobého měření teploty nebo zaznamenávání změn počasí během školního roku.
Učivo:
- Pozorování přírody
- Roční období