Osvojit si základní dovednosti pro smysluplné trávení volného času.

CPA-OSV-001-110-006

Komentář:

Očekávaný výsledek učení napomáhá osvojení dovedností pro trávení volného času, jako jsou hra, kreslení, skládání, procházka a relaxace. Žák si dokáže vybrat aktivitu, která mu přináší radost, uklidnění a zároveň je bezpečná. Žák se učí plánovat svůj volný čas, nejprve se seznamuje s různými volnočasovými aktivitami (pohybové, manuální činnosti) a průběžně se je učí spontánně využívat.

Příklady aktivit:

Žák za podpory pedagoga, později samostatně, vyhledává aktivity pro smysluplné trávení volného času, jako je skládání stavebnic, puzzle nebo manipulace s drobnými předměty.

Žák přetváří řízený úkol na vhodnou aktivitu a dokáže se těmto činnostem cíleně věnovat po dobu stanovenou pedagogem.

Žák rozvíjí schopnost samostatně vybírat a plánovat aktivity, které mu přinášejí radost a pocit uspokojení.

Učivo:

  • Nácvik volnočasových dovedností
  • Rozšiřování repertoáru volnočasových dovedností

Vazby na další očekávané výsledky učení