Osvojit si základní dovednosti pro smysluplné trávení volného času.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení napomáhá osvojení dovedností pro trávení volného času, jako jsou hra, kreslení, skládání, procházka a relaxace. Žák si dokáže vybrat aktivitu, která mu přináší radost, uklidnění a zároveň je bezpečná. Žák se učí plánovat svůj volný čas, nejprve se seznamuje s různými volnočasovými aktivitami (pohybové, manuální činnosti) a průběžně se je učí spontánně využívat.
Příklady aktivit:
Žák za podpory pedagoga, později samostatně, vyhledává aktivity pro smysluplné trávení volného času, jako je skládání stavebnic, puzzle nebo manipulace s drobnými předměty.
Žák přetváří řízený úkol na vhodnou aktivitu a dokáže se těmto činnostem cíleně věnovat po dobu stanovenou pedagogem.
Žák rozvíjí schopnost samostatně vybírat a plánovat aktivity, které mu přinášejí radost a pocit uspokojení.
Učivo:
- Nácvik volnočasových dovedností
- Rozšiřování repertoáru volnočasových dovedností