Sestavit podle návodu, plánu jednoduchý model.
Komentář:
Očekávaným výsledkem učení je rozvoj motorických dovedností žáka. Žák navazuje na dlouhodobé zkušenosti z práce se stavebnicemi a podle předlohy sestaví funkční model, propojí díly stavebnice. Je schopen s dopomocí opravit chybu v postupu a také model zpětně demontovat. Při práci používá v případě potřeby doporučené nástroje. Podle návodu, plánu, předlohy nebo instrukcí se zdokonaluje v práci s různými materiály a tvoří modely nebo výrobky ze dřeva, papíru, plastu, kovu, modelovací hmoty, tkanin a přírodnin.
Příklady aktivit:
Žák sestaví jednoduchý objekt podle kresleného návodu.
Žák správně vybere ze stavebnice tvar a počet potřebných dílů.
Žák po dokončení práce rozebere model a opakovaně používané díly uloží zpět na určené místo.
Žák s dopomocí nebo samostatně představí (prezentuje) svůj model.
Učivo:
- Konstrukční stavebnice
- Elektrotechnické stavebnice
- Statické modely
- Funkční modely
- Montáž složitějších stavebnic
- Demontáž složitějších stavebnic
- Práce s návodem
- Práce s plánem
- Práce s předlohou
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CPA-CSP-003-106-001 Provádět základní manuální operace při práci s jednoduchými materiály a pomůckami.
- CPA-CSP-004-106-001 Provádět jednoduché montážní a demontážní úkony při práci se stavebnicemi a dalšími předměty.
- CPA-CSP-004-106-002 Sestavit model podle jednoduché předlohy.
- CPA-CSP-008-106-002 Mít osvojené klíčové pracovní návyky.
- MAA-MAT-001-106-004 Řadit předměty zleva doprava podle jednoduchých kritérií.