Mít osvojené základní pracovní návyky.

CPA-CSP-008-110-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení prohlubuje dodržování pracovních návyků z 1. stupně a rozšiřuje jejich okruh během sebeobslužných dovedností, práce s technickými materiály, konstrukčních a pěstitelských prací a prací v domácnosti. Zvyšuje se úroveň samostatnosti při provádění pracovních návyků. Postupně je žák veden ke zvládnutí celé aktivity – od nachystání pomůcek, nářadí a pracovní plochy přes výkon samotné činnosti až po úklid plochy a pomůcek. Vhodný je nácvik přímo během praktických činností, kdy žák dané aktivity provádí. Žák je veden k dodržování zadání práce, k jejímu dokončení a k jednoduchému zhodnocení své práce.

Příklady aktivit:

Žák si při přípravě pokrmu podle procesuálního schématu nachystá na pracovní plochu potřebné suroviny.

Žák podle schématu zahájí přípravu pokrmu.

Žák při zapínání sporáku a manipulaci s hrncem požádá o pomoc učitele a pomoc přijme.

Žák po dokončení přípravy uklidí zbylé potraviny do spíže a ledničky.

Žák naskládá nádobí do myčky a umyje pracovní plochu.

Žák si na závěr důkladně umyje ruce.

Učivo:

  • Příprava pomůcek, nářadí, nástrojů
  • Udržování pořádku na pracovní ploše
  • Úklid pracovní plochy a okolí pracovní plochy
  • Umytí a úklid pomůcek, nářadí, nástrojů
  • Dokončení práce
  • Práce podle vzoru, verbálních pokynů, pracovních a procesuálních schémat, návodů (obrázkových, fotografických, videonávodů)
  • Zhodnocení vlastní práce
  • Kreativita

Vazby na další očekávané výsledky učení