Obsluhovat spotřebiče a používat pomůcky v domácnosti.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení cílí na samostatnou práci žáka při domácích pracích. Podle možností a schopností žáka se rozvíjejí základní dovednosti potřebné pro jeho osobní život a sebeobsluhu nebo pro výkon jednoduchých činností na chráněném trhu práce. Žák se orientuje ve standardně vybavené kuchyni a je veden k účelnému užívání jejího vybavení. V rámci praktických cvičení se pod dohledem učitele zdokonaluje v používání kuchyňských spotřebičů a pomůcek pro úklid.
Příklady aktivit:
Žák s dopomocí ohřeje pokrm v mikrovlnné troubě.
Žák vybírá vhodné nádobí pro vaření i servírování podle charakteru pokrmu.
Žák s dopomocí ovládá sporák a spolupracuje při přípravě jednoduchého teplého pokrmu.
Žák třídí odpad podle druhu materiálu (např. papír, plast).
Žák umyje jídelní stůl, talíře a příbory.
Žák zamete podlahu po skončení stravování nebo vaření.
Učivo:
- Běžné vybavení kuchyně
- Udržování pořádku a čistoty
- Bezpečné používání pomůcek
- Zacházení se základními kuchyňskými spotřebiči
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CPA-CSP-006-106-001 Používat vhodným způsobem základní pomůcky, nástroje a vybavení pro provoz domácnosti.
- CSA-CJS-002-106-001 Poznat nebo pojmenovat nejběžnější předměty a pracovní činnosti ze svého okolí.
- INA-INF-001-106-001 Obsluhovat vybraná digitální zařízení na úrovni zapnutí, vypnutí a jednoduchého pohybu v uživatelském prostředí.
- INA-INF-001-106-002 Pracovat s vybranými a přiměřenými programy a aplikacemi podle pokynů.
- MAA-MAT-002-106-004 Používat počítadlo, kalkulátor nebo jiné názorné početní pomůcky.