Poznat a přiřadit účel k vybraným digitálním zařízením.

INA-INF-001-110-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení navazuje na již získané základní znalosti vybraných digitálních zařízení a rozvíjí dovednost žáka poznat, pojmenovat a účelně používat různá digitální zařízení. Žák rozlišuje a s dopomocí prakticky využívá další přídavná zařízení počítače, jako jsou tiskárna, kopírka, scanner, skartovačka a flash disk. Podle potřeby mezi nimi umí vybrat a s dopomocí obsluhovat vhodné zařízení. Žák je veden k praktickému využití digitálních dovedností podle své osobní potřeby. Kopíruje obrázky a fotografie do portfolia, ukládá dokumenty na flash disk a tiskne potřebné materiály.

Příklady aktivit:

Žák poznává a pojmenovává digitální zařízení ve třídě, seznamuje se s jejich funkcemi pomocí ukázek a vysvětlení učitele.

Žák s dopomocí připojuje tiskárnu a tiskne jednoduché obrázky nebo texty podle pokynů učitele.

Žák ukládá soubory, například fotografie nebo dokumenty, na flash disk s asistencí a následně je z flash disku otevírá.

Žák kopíruje obrázky či fotografie do portfolia digitálně pomocí skeneru nebo fotoaparátu s podporou učitele.

Žák s pomocí učitele obsluhuje kopírku a provádí kopírování pracovních listů nebo jiných materiálů.

Učivo:

Přídavná zařízení počítače:

  • jejich účel
  • použití a obsluha

Vazby na další očekávané výsledky učení