Poznat a přiřadit účel k vybraným digitálním zařízením.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení navazuje na již získané základní znalosti vybraných digitálních zařízení a rozvíjí dovednost žáka poznat, pojmenovat a účelně používat různá digitální zařízení. Žák rozlišuje a s dopomocí prakticky využívá další přídavná zařízení počítače, jako jsou tiskárna, kopírka, scanner, skartovačka a flash disk. Podle potřeby mezi nimi umí vybrat a s dopomocí obsluhovat vhodné zařízení. Žák je veden k praktickému využití digitálních dovedností podle své osobní potřeby. Kopíruje obrázky a fotografie do portfolia, ukládá dokumenty na flash disk a tiskne potřebné materiály.
Příklady aktivit:
Žák poznává a pojmenovává digitální zařízení ve třídě, seznamuje se s jejich funkcemi pomocí ukázek a vysvětlení učitele.
Žák s dopomocí připojuje tiskárnu a tiskne jednoduché obrázky nebo texty podle pokynů učitele.
Žák ukládá soubory, například fotografie nebo dokumenty, na flash disk s asistencí a následně je z flash disku otevírá.
Žák kopíruje obrázky či fotografie do portfolia digitálně pomocí skeneru nebo fotoaparátu s podporou učitele.
Žák s pomocí učitele obsluhuje kopírku a provádí kopírování pracovních listů nebo jiných materiálů.
Učivo:
Přídavná zařízení počítače:
- jejich účel
- použití a obsluha
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- INA-INF-001-106-001 Obsluhovat vybraná digitální zařízení na úrovni zapnutí, vypnutí a jednoduchého pohybu v uživatelském prostředí.
- INA-INF-001-106-002 Pracovat s vybranými a přiměřenými programy a aplikacemi podle pokynů.
- INA-INF-003-106-001 Reagovat na otázky na základě informací, které získá osobní zkušeností.
- INA-INF-003-106-002 Podílet se na popisu konkrétní situace, kterou opakovaně zažívá.
- MAA-MAT-002-106-004 Používat počítadlo, kalkulátor nebo jiné názorné početní pomůcky.