Obsluhovat vybraná digitální zařízení na úrovni zapnutí, vypnutí a jednoduchého pohybu v uživatelském prostředí.

INA-INF-001-106-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k bezpečnému používání digitálních zařízení na jejich základní úrovni a k bezpečnému pohybu v uživatelském prostředí. Žák rozpoznává a rozlišuje konkrétní zařízení a jejich případná externí příslušenství a funkce, zařízení zapíná, vypíná a dále s nimi účelně pracuje. Používá stolní počítač, monitor, klávesnici a myš. Postupně si osvojuje práci s notebookem, tabletem nebo jiným chytrým zařízením přiměřeně svým schopnostem. Učí se šetrnému zacházení s digitálními zařízeními.

Primárně se výuka zaměřuje na práci s tabletem, iPadem a chytrými zařízeními (mobilní telefon, chytré hodinky). Práce s počítačem, monitorem, klávesnicí, myší a notebookem je zařazená jako další krok v rámci rozvoje digitálních kompetencí.

Příklady aktivit:

Žák zapíná a vypíná tablet podle obrázkového postupu, který má před sebou položený na lavici.

Žák na chytrém telefonu otevře určenou aplikaci (např. jednoduchou výukovou hru nebo stopky) podle barevně označených kroků na kartičkách.

Žák použije dálkový ovladač k zapnutí interaktivní tabule / televize a následně pomocí dotyku spustí výukové video.

Žák ve dvojici s učitelem zkouší připojit nabíječku do zařízení a poznává, kdy je zařízení nabité.

Žák podle obrázků správně přiřazuje zařízení a jejich funkce (např. mobil – volání, tablet – dotyková hra, ovladač – zapnutí TV).

Učivo:

  • Základy obsluhy počítače
  • Základy obsluhy notebooku
  • Základy obsluhy tabletu
  • Základy obsluhy jiného chytrého zařízení

Vazby na další očekávané výsledky učení