Pracovat s vybranými jednoduchými programy a aplikacemi.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede žáka k práci s vybranými jednoduchými programy a aplikacemi. Žák je veden k samostatné práci s danými výukovými programy, sledování hodnocení svých výsledků a následnému zdokonalování v rámci vyšší úrovně. Učí se propojovat tyto znalosti s běžným životem a využívat získané poznatky v praxi. Rozvíjí svou schopnost aktivně rozhodovat o způsobu trávení svého volného času a využívat tento čas i prostřednictvím vhodných počítačových programů a aplikací.
Příklady aktivit:
Žák pracuje s programy a aplikacemi, které pomáhají rozvíjet jeho dovednost pohybu po ploše monitoru nebo dotykového displeje a psaní na klávesnici (např. s aplikací ABCmouse nebo GCompris).
Žák využívá programy nebo aplikace usnadňující matematické výpočty, které vzbuzují jeho zájem díky interaktivitě a srozumitelnému uživatelskému prostředí (např. Matematika.in, Zlatka, Včelka nebo Matemág).
Žák využívá k usnadnění ovládání počítače nebo mobilního zařízení hlasový výstup čteného textu a zadávání textu hlasem, například prostřednictvím funkce hlasového ovládání systému Windows, iOS nebo Android.
Učivo:
- Zábavné výukové programy
- Zábavné výukové aplikace
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CPA-CSP-008-106-002 Mít osvojené klíčové pracovní návyky.
- INA-INF-001-106-001 Obsluhovat vybraná digitální zařízení na úrovni zapnutí, vypnutí a jednoduchého pohybu v uživatelském prostředí.
- INA-INF-001-106-002 Pracovat s vybranými a přiměřenými programy a aplikacemi podle pokynů.
- INA-INF-001-106-003 Dodržovat pravidla bezpečné a zdravotně nezávadné práce s digitálními technologiemi.
- MAA-MAT-002-106-004 Používat počítadlo, kalkulátor nebo jiné názorné početní pomůcky.