Využívat grafické znázornění k popisu běžné situace.

INA-INF-003-110-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na rozvoj dovednosti využívat různé znaky, obrázky, grafické značky a piktogramy při popisování situací, kterým žák rozumí a které se odehrávají v jeho nejbližším okolí. Žák se soustředí na porozumění graficky znázorněným informacím, které popisují pravidla, postupy nebo přehledy a běžně se vyskytují v jeho okolí. Učitel volí konkrétní příklady a modelové popisy situací s ohledem na porozumění žáka.

Příklady aktivit:

Žák čte nebo popisuje značky, označení a infografiky, které se nacházejí v jeho blízkém prostoru, například označení výtahu, vstupních dveří, únikové cesty nebo hasicích přístrojů.

Žák pomocí nabízených obrázků popisuje vybraná místa (např. školní chodba, jídelna, čekárna u lékaře) a skládá z nich postupy, které ukazují, jak se na daném místě chováme.

Žák přiřazuje piktogramy ke konkrétním situacím nebo činnostem (např. „nepřístupné“, „zákaz vstupu“, „mytí rukou“, „pozor – kluzká podlaha“) a vysvětluje, co znamenají.

Učivo:

  • Grafické znázornění popisu běžné situace
  • Značky, označení, infografiky
  • Obrázkové návody ke stavebnicím
  • Skládání obrázků nebo slov podle popisované situace

Vazby na další očekávané výsledky učení