Využívat grafické znázornění k popisu běžné situace.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na rozvoj dovednosti využívat různé znaky, obrázky, grafické značky a piktogramy při popisování situací, kterým žák rozumí a které se odehrávají v jeho nejbližším okolí. Žák se soustředí na porozumění graficky znázorněným informacím, které popisují pravidla, postupy nebo přehledy a běžně se vyskytují v jeho okolí. Učitel volí konkrétní příklady a modelové popisy situací s ohledem na porozumění žáka.
Příklady aktivit:
Žák čte nebo popisuje značky, označení a infografiky, které se nacházejí v jeho blízkém prostoru, například označení výtahu, vstupních dveří, únikové cesty nebo hasicích přístrojů.
Žák pomocí nabízených obrázků popisuje vybraná místa (např. školní chodba, jídelna, čekárna u lékaře) a skládá z nich postupy, které ukazují, jak se na daném místě chováme.
Žák přiřazuje piktogramy ke konkrétním situacím nebo činnostem (např. „nepřístupné“, „zákaz vstupu“, „mytí rukou“, „pozor – kluzká podlaha“) a vysvětluje, co znamenají.
Učivo:
- Grafické znázornění popisu běžné situace
- Značky, označení, infografiky
- Obrázkové návody ke stavebnicím
- Skládání obrázků nebo slov podle popisované situace