Uplatňovat linie, barvy, tvary a objekty na ploše i v prostoru podle vlastního tvůrčího záměru.
UKA-VYV-002-110-003
Komentář:
Očekávaný výsledek učení navazuje na dovednosti žáka získané při uplatňování výtvarných prvků, jako jsou linie, tvar a barva. Žák prostřednictvím práce co nejvíce rozvíjí a objevuje svou vlastní cestu. Vyjadřuje, zda je se svým výtvarným vyjádřením spokojený.
Příklady aktivit:
Žák nejprve pastelkou nakreslí kmen a větve stromu (práce s linií). Pomocí houbiček, prstů nebo otisků korkových špuntů vytvoří barevné listy – použije základní i doplňkové barvy (práce s barvou, tvary). Zkouší zapouštět barvu na papíře pomocí vody (experimentování s barvou). Hotovou práci si prohlédne společně s ostatními žáky. Každý popíše, jak je se svým obrázkem spokojený.
Učivo:
- Využívání nabytých schopností a dovedností při vlastní výtvarné tvorbě, s důrazem na manipulaci s různými výtvarnými nástroji a materiály
- Estetické a kompoziční vyjádření vlastní tvorby
- Upevňování získaných výtvarných technik (kresba, malba, modelace, grafika), s aplikací základních i doplňkových barev a jejich vzájemného působení
- Experimentování s barvami prostřednictvím různých technik (zapouštění, rozfoukávání, otisky barev), prozkoumání jejich textur a efektů
- Práce s liniemi, tvary, barvou a objektem, zaměření na schopnost tvořit vizuální kompozice
- Schematické kreslení zvířat a postav, rozvoj schopnosti zjednodušovat a stylizovat formy při zachování základních proporcí a charakteristik
Vazby na další očekávané výsledky učení
Předcházející
Vzdělávací oblasti
- MAA-MAT-001-106-002 Orientovat se na ploše a v prostoru s využitím pojmů na začátku – na konci, nahoře – dole, pod – nad, před – za, nahoře – dole, vpředu – vzadu, vlevo – uprostřed – vpravo.
- MAA-MAT-004-106-001 Kreslit rovné a křivé čáry.
- MAA-MAT-004-106-002 Ukázat základní rovinné útvary – čtverec, obdélník, kruh, trojúhelník.
- UKA-VYV-002-106-001 Uplatňovat základní dovednosti pro vlastní tvorbu.
- UKA-VYV-002-106-002 Porovnat barvy, tvary, objekty a uplatnit je při vlastní tvorbě.
- UKA-VYV-003-106-001 Uplatňovat ve své tvorbě vlastní zkušenosti, fantazii, zrakové, hmatové a sluchové vjemy.