Uplatňovat linie, barvy, tvary a objekty na ploše i v prostoru podle vlastního tvůrčího záměru.

UKA-VYV-002-110-003

Komentář:

Očekávaný výsledek učení navazuje na dovednosti žáka získané při uplatňování výtvarných prvků, jako jsou linie, tvar a barva. Žák prostřednictvím práce co nejvíce rozvíjí a objevuje svou vlastní cestu. Vyjadřuje, zda je se svým výtvarným vyjádřením spokojený.

Příklady aktivit:

Žák nejprve pastelkou nakreslí kmen a větve stromu (práce s linií). Pomocí houbiček, prstů nebo otisků korkových špuntů vytvoří barevné listy – použije základní i doplňkové barvy (práce s barvou, tvary). Zkouší zapouštět barvu na papíře pomocí vody (experimentování s barvou). Hotovou práci si prohlédne společně s ostatními žáky. Každý popíše, jak je se svým obrázkem spokojený.

Učivo:

  • Využívání nabytých schopností a dovedností při vlastní výtvarné tvorbě, s důrazem na manipulaci s různými výtvarnými nástroji a materiály
  • Estetické a kompoziční vyjádření vlastní tvorby
  • Upevňování získaných výtvarných technik (kresba, malba, modelace, grafika), s aplikací základních i doplňkových barev a jejich vzájemného působení
  • Experimentování s barvami prostřednictvím různých technik (zapouštění, rozfoukávání, otisky barev), prozkoumání jejich textur a efektů
  • Práce s liniemi, tvary, barvou a objektem, zaměření na schopnost tvořit vizuální kompozice
  • Schematické kreslení zvířat a postav, rozvoj schopnosti zjednodušovat a stylizovat formy při zachování základních proporcí a charakteristik

Vazby na další očekávané výsledky učení