Vyjadřovat své emoce a prožitky v individuální i skupinové tvůrčí činnosti.

KLA-KKT-000-110-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE: 

Učitel plánuje se žáky kolektivní kresbu či malbu, při níž se každý žák zapojí do společné tvorby podle svých možností. Používá k tomu velkoformátové papíry a různé výtvarné potřeby, včetně prstových barev.

Společně se třídou či skupinou žáků připravuje jednoduché scénky nebo příběhy, ve kterých se mají možnost vyjádřit neverbálně (mimikou, gesty, pohybem) nebo prostřednictvím krátkých dialogů.

Vede žáky ke společné rytmické či hudební produkci formou skupinového bubnování nebo zpěvu, kdy se každý zapojuje podle svých možností a momentálního rozpoložení.

Společně se žáky zkouší vyjádření pocitů či nálad prostřednictvím volného tance nebo řízeného pohybu při poslechu hudby a nechává žáky vyjádřit své nápady a pocity individuálně či společně.

Při všech uměleckých činnostech pravidelně střídá skupinovou práci, do které se zapojují všichni žáci podle svých možností, a individuální práci, kdy každý žák podle svých možností pracuje samostatně.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák se zapojuje do společných výtvarných, hudebních nebo dramatických aktivit a sleduje činnost ostatních ve skupině.
  • Reaguje na tvůrčí výsledky ostatních (např. dává najevo, co se mu líbí nebo nelíbí, pomůže spolužákovi dokončit jeho tvorbu, když je o to žádán).
  • Prostřednictvím dramatizace, hudební improvizace nebo pohybového a tanečního vyjádření dává najevo své pocity a nálady a předvádí je ostatním.
  • Raduje se z tvořivých činností, podle svých možností přináší nápady na další tvorbu.
  • Pozoruje tvorbu spolužáků nebo dospělých.​
  • Sdílí výsledky své práce se spolužáky a dokáže naznačit (verbálně či neverbálně), co jeho výtvor představuje nebo co jím chtěl sdělit.

Vazby na další očekávané výsledky učení