Soustředit se na poslech skladeb různých hudebních žánrů, soustředěně sledovat dramatické či taneční vystoupení.

UKA-HUV-005-110-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení umožňuje žákovi hlubší poznání umění v oblastech hudby, dramatického umění a tance. Tento výstup rozšiřuje žákův kulturní a společenský rozhled a učí ho vnímat a pozorovat umění v širším kontextu. Přináší žákovi nové možnosti audiovizuálního vnímání tance, divadla a hudby v roli diváka i posluchače.

Žák se seznamuje se širším spektrem hudebního umění, získává hlubší povědomí o hudební kultuře, rozvíjí schopnost soustředěně naslouchat a nechat na sebe umění působit. Rozvíjí své estetické a citové vnímání a vytváří si osobitý postoj k hudební, taneční a divadelní kultuře. Současně si osvojuje společenské chování při návštěvě kulturních institucí.

Příklady aktivit:

Žák se účastní rozhovoru o tom, co je koncert, kdo na něm vystupuje a jaké chování se na něm očekává, přičemž využívá obrázky, jednoduchý sociální příběh nebo video, kde je vidět chování publika. Dále se seznamuje s nástroji, které na koncertě zazní (např. housle, flétna, klavír), a poslouchá krátké zvukové ukázky. Po návratu z koncertu si žák do hudebního deníku zaznamenává svůj zážitek formou kresby na připravený list papíru.

Učivo:

  • Poslech hudby z různých období, včetně ukázek současné i minulé hudby, známých děl slavných skladatelů, české i světové taneční hudby
  • Recitační provedení a dramatické inscenace jako součást hudebního a dramatického projevu
  • Návštěva veřejného koncertu a divadelního představení, zhlédnutí tanečního a dramatického vystoupení
  • Poslech písní a skladeb z různých hudebních žánrů a vnímání jejich estetických a emocionálních kvalit

Vazby na další očekávané výsledky učení