Vyjádřit své dojmy (libost či nelibost) z poslechu uměleckého textu.

JJA-REV-001-106-010

Komentář:

Očekávaný výsledek učení navazuje na zkušenosti žáka. Prostřednictvím slyšeného slova se učí vyjádřit emoce pohybem, zapojuje smysly a zaujímá ke slyšenému kladné nebo záporné stanovisko.

Příklady aktivit:

Žák slyší krátké slovo nebo větu (např. „radost“, „smutek“, „ticho“, „hlučno“). Žák pomocí jednoduchých pohybů (např. mávání rukama, tleskání, skákání nebo zastavení) vyjádří, jaké emoce nebo pocity u něj toto slovo vyvolalo.

Žák při slyšení slova nebo krátké věty ukazuje palcem nahoru, když se mu to líbí (kladné stanovisko), nebo palcem dolů, když se mu to nelíbí (záporné stanovisko).

Žák reaguje na krátkou básničku nebo říkanku pohybem podle rytmu a nálady slov – například při slově „smutný“ pomalu chodí, při slově „veselý“ rychle poskakuje.

Žák hraje hru s emocemi: slyší slovo a snaží se napodobit, jak by se člověk při tomto slově cítil (např. slovo „strach“ – přikrčí se, „radost“ – usměje se a vyskočí).

Učivo:

Dramatizace:

  • pohybová dramatizace
  • smyslová dramatizace
  • vyjadřování emocí slovem nebo mimikou

Vazby na další očekávané výsledky učení