Zprostředkovat vlastní zážitky a popsat své pocity.
JJA-REV-001-110-005
Komentář:
Očekávaný výsledek učení výrazně napomáhá tomu, aby si žák uvědomil své pocity a dojmy a následně je dokázal zprostředkovat ostatním. Pomocí předem připravené struktury (osnovy) dokáže odpovídat na jednoduché otázky týkající se jeho vlastního prožitku.
Příklady aktivit:
Žák poslouchá krátký jednoduchý příběh nebo sleduje obrázek, který vyvolává určité emoce. Žák pomocí připravené osnovy odpovídá na otázky, například:
„Co tě v příběhu potěšilo?“
„Můžeš to popsat?“
Žák může odpovídat slovně, ukazovat obrázky smajlíků s emocemi nebo ukazovat gesty, jak se cítil.
Učivo:
- Vyprávění zážitku z výletu nebo cesty do školy s pomocí předložených obrázků
- Popis pocitů ze zhlédnutého filmu nebo pohádky
- Zvládání jednoduché sociální komunikace
Vazby na další očekávané výsledky učení
Předcházející
Vzdělávací oblasti
- CSA-CJS-001-106-003 Sdílet poznatky a zážitky z výletů a vlastních cest.
- INA-INF-003-106-002 Podílet se na popisu konkrétní situace, kterou opakovaně zažívá.
- JJA-REV-001-106-004 Popsat zhlédnutý filmový nebo divadelní příběh podle návodných otázek.
- JJA-REV-001-106-010 Vyjádřit své dojmy (libost či nelibost) z poslechu uměleckého textu.
- UKA-VYV-002-106-003 Vyjádřit své prožitky vlastní tvorbou prostřednictvím rozmanitých prostředků a technik.