Vyjádřit své dojmy (libost či nelibost) ze zhlédnutí divadelního a audiovizuálního díla.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení podporuje schopnost žáka vyjádřit své dojmy z divadelního nebo audiovizuálního díla. Žák se učí rozpoznávat a pojmenovávat emoce prostřednictvím slov, mimiky a pohybové dramatizace. Rozvíjí schopnost hodnotit chování postav a porovnávat je se svým vlastním názorem. Upevňuje dovednosti naslouchání ostatním a respektování různých názorů v bezpečném a podporujícím prostředí.
Příklady aktivit:
Žák se nachází v bezpečném a příjemném prostředí, poslouchá příběh nebo sleduje scénku. Poté odpovídá na jednoduché otázky, například: „Jak by se postava měla teď chovat?“, „Co bys na jejím místě udělal ty?“. Žák vyjadřuje svůj názor, učí se mluvit nahlas a zároveň poslouchá ostatní a respektuje jejich názory.
Učivo:
Dramatizace:
- pohybová
- smyslová
- vyjadřování emocí slovem nebo mimikou
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- JJA-REV-001-106-007 Účastnit se činností zaměřených na rozvoj vzájemného naslouchání, poznávání, spolupráce, důvěry.
- JJA-REV-001-106-009 Umět naslouchat jednoduchému uměleckému textu.
- JJA-REV-001-106-010 Vyjádřit své dojmy (libost či nelibost) z poslechu uměleckého textu.
- UKA-HUV-005-106-001 Soustředit se na poslech jednoduchých skladeb.