Popsat pomocí obrázků nebo návodných otázek vyslechnutý, přiměřeně náročný příběh, divadelní nebo filmové představení.
JJA-REV-001-110-004
Komentář:
Očekávaný výsledek učení navazuje na předchozí zkušenosti žáka. Žák se učí soustředit na děj příběhu a porozumět mu. Zároveň se učí orientovat v dějové linii a pomocí obrázků či návodných otázek příběh zprostředkovat ostatním.
Příklady aktivit:
Žák poslouchá krátký příběh nebo sleduje krátké obrázkové vyprávění. Žák dostane několik ilustrací z příběhu, které nejsou správně seřazené. Jeho úkolem je obrázky podle děje seřadit. Poté pomocí jednoduchých vět nebo návodných otázek popíše, co se na jednotlivých obrázcích děje. Učitel může pomoci otázkami typu: „Co se stalo nejdříve?“, „Co dělá hlavní postava?“ nebo „Jak příběh končí?“.
Učivo:
- Popis zhlédnutého divadelního představení podle jednoduché osnovy a připravených otázek
- Hlavní hrdina
- Kde se příběh odehrál
- Co se stalo na začátku příběhu
- Co se stalo na konci příběhu
Vazby na další očekávané výsledky učení
Předcházející
Vzdělávací oblasti
- JJA-CAP-001-106-002 Reprodukovat krátký text podle ilustrací a návodných otázek.
- JJA-REV-001-106-004 Popsat zhlédnutý filmový nebo divadelní příběh podle návodných otázek.
- JJA-REV-001-106-005 Zprostředkovat jednoduchý příběh podle obrázku.
- JJA-REV-001-106-008 Rozšiřovat pasivní i aktivní slovní zásobu pomocí účelné práce s obrázkovým materiálem a knihou.
- JJA-REV-001-106-010 Vyjádřit své dojmy (libost či nelibost) z poslechu uměleckého textu.