Popsat pomocí obrázků nebo návodných otázek vyslechnutý, přiměřeně náročný příběh, divadelní nebo filmové představení.

JJA-REV-001-110-004

Komentář:

Očekávaný výsledek učení navazuje na předchozí zkušenosti žáka. Žák se učí soustředit na děj příběhu a porozumět mu. Zároveň se učí orientovat v dějové linii a pomocí obrázků či návodných otázek příběh zprostředkovat ostatním.

Příklady aktivit:

Žák poslouchá krátký příběh nebo sleduje krátké obrázkové vyprávění. Žák dostane několik ilustrací z příběhu, které nejsou správně seřazené. Jeho úkolem je obrázky podle děje seřadit. Poté pomocí jednoduchých vět nebo návodných otázek popíše, co se na jednotlivých obrázcích děje. Učitel může pomoci otázkami typu: „Co se stalo nejdříve?“, „Co dělá hlavní postava?“ nebo „Jak příběh končí?“.

Učivo:

  • Popis zhlédnutého divadelního představení podle jednoduché osnovy a připravených otázek
  • Hlavní hrdina
  • Kde se příběh odehrál
  • Co se stalo na začátku příběhu
  • Co se stalo na konci příběhu

Vazby na další očekávané výsledky učení