Zprostředkovat jednoduchý příběh podle obrázku.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení významně přispívá k rozšiřování slovní zásoby žáka a k chápání časového sledu děje. Žák se nejdříve učí popisovat jednoduché obrázky. Následně je veden k tomu, aby byl pomocí obrázků schopen zprostředkovat jednoduchý příběh a rozpoznat pořadí obrázků.
Příklady aktivit:
Žák seřadí obrázky ve správném časovém pořadí, aby vznikl logický příběh.
Žák jednoduchou větou popisuje, co je na jednotlivých obrázcích, přičemž se snaží používat podstatná jména a slovesa (např. „Pes běží“, „Holčička jí jablko“).
Žák podle osnovy odpovídá na otázky typu: „Kdo je na obrázku?“, „Co dělá postava?“ nebo „Kde se příběh odehrává?“.
Žák se učí zapojovat fantazii a předvídat další vývoj příběhu pomocí otázek jako: „Co by se stalo, kdyby…?“ nebo „Jak myslíš, že příběh pokračuje?“.
Žák společně s učitelem nebo spolužáky vytváří vlastní krátké příběhy na základě obrázků, čímž rozvíjí své vyjadřovací schopnosti.
Učivo:
- Popis obrázku
- Vyprávění příběhu podle obrázku
- Rozšiřování slovní zásoby
- Význam slov
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- JJA-CAP-001-110-006 Používat jednoduché obrázkové návody.
- JJA-REV-001-110-003 Popsat děje, jevy a osoby na obrázcích.
- JJA-REV-001-110-004 Popsat pomocí obrázků nebo návodných otázek vyslechnutý, přiměřeně náročný příběh, divadelní nebo filmové představení.
- JJA-REV-001-110-006 Dramatizovat jednoduchý příběh nebo pohádku.