Zprostředkovat jednoduchý příběh podle obrázku.

JJA-REV-001-106-005

Komentář:

Očekávaný výsledek učení významně přispívá k rozšiřování slovní zásoby žáka a k chápání časového sledu děje. Žák se nejdříve učí popisovat jednoduché obrázky. Následně je veden k tomu, aby byl pomocí obrázků schopen zprostředkovat jednoduchý příběh a rozpoznat pořadí obrázků.

Příklady aktivit:

Žák seřadí obrázky ve správném časovém pořadí, aby vznikl logický příběh.

Žák jednoduchou větou popisuje, co je na jednotlivých obrázcích, přičemž se snaží používat podstatná jména a slovesa (např. „Pes běží“, „Holčička jí jablko“).

Žák podle osnovy odpovídá na otázky typu: „Kdo je na obrázku?“, „Co dělá postava?“ nebo „Kde se příběh odehrává?“.

Žák se učí zapojovat fantazii a předvídat další vývoj příběhu pomocí otázek jako: „Co by se stalo, kdyby…?“ nebo „Jak myslíš, že příběh pokračuje?“.

Žák společně s učitelem nebo spolužáky vytváří vlastní krátké příběhy na základě obrázků, čímž rozvíjí své vyjadřovací schopnosti.

Učivo:

  • Popis obrázku
  • Vyprávění příběhu podle obrázku
  • Rozšiřování slovní zásoby
  • Význam slov

Vazby na další očekávané výsledky učení