Postupovat při rutinních činnostech po stanovených krocích.

KPA-KPP-000-106-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE: 

Učitel využívá vizuální postupy (např. obrázky konkrétních předmětů nebo piktogramy), které znázorňují jednotlivé kroky rutinních činností, jako je mytí rukou, příprava na výuku nebo odchod na vycházku.

Opakovaně se žáky procvičuje rutinní činnosti, přičemž je vede krok za krokem a dbá na správné provedení činností.

Do výuky příležitostně zařazuje nácvik modelových situací z každodenního života (např. prostírání stolu, příprava a úklid pracovního místa před započetím výtvarné činnosti), které se žáky trénuje a učí je aplikovat jednotlivé kroky.

Používá jednoduché a stále se opakující verbální pokyny a gestikulaci k podpoře porozumění jednotlivým úkonům, dokud žáci nemají příslušný postup náležitě fixovaný.

Pro některé činnosti využívá sady kartiček s jednotlivými kroky; někdy je nechá žáky samostatně řadit ve správném pořadí, aby si postupy lépe osvojili.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák důsledně pozoruje vizuální podněty nebo přiměřeně reaguje na verbální podněty a postupuje podle nich při vykonávání rutinní činnosti.
  • Osvojené sekvence úkonů se snaží provádět ve stanoveném pořadí.
  • Využívá pomůcky (symboly, karty postupů), aby se zorientoval a věděl, jak pokračovat, když si neví rady.
  • Aplikuje některé naučené postupy procvičované v modelových situacích v běžném školním prostředí i mimo něj.
  • Snaží se dokončit zadaný úkol a v případě potřeby požádá verbálně či neverbálně o podporu učitele nebo asistenta.
  • Usiluje o samostatné provádění činností – připomíná si dříve osvojené postupy a snaží se je využít podle své volby.

Vazby na další očekávané výsledky učení