Kreslit rovné a křivé čáry.

MAA-MAT-004-106-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka ke vnímání a rozlišování jednoduchých čar v rovině. Žák se je učí kreslit, a zdokonaluje tak své grafomotorické dovednosti. Učitel volí různé způsoby, pomůcky a plochy pro kreslení čar.

Příklady aktivit:

Žák vytváří různé tvary a vzory pomocí čar v písku nebo hlíně.

Žák skládá čáry z přírodních materiálů (kamínky, klacíky) a tvoří z nich jednoduché geometrické tvary.

Žák využívá velkou pracovní plochu (školní tabule, velký formát papíru) k tvorbě čar a tvarů různými výtvarnými technikami.

Žák během vycházky vyhledává a pojmenovává rovné a křivé čáry v okolí školy.

Žák kreslí svislé a vodorovné čáry podle šablony jako mezistupeň mezi pozorováním čar v okolí a jejich samostatným kreslením podle předlohy.

Učivo:

  • Křivé a rovné čáry
  • Rýsování rovných čar pomocí pravítka
  • Měření délky pravítkem v oboru do 10 cm

Vazby na další očekávané výsledky učení