Kreslit rovné a křivé čáry.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede žáka ke vnímání a rozlišování jednoduchých čar v rovině. Žák se je učí kreslit, a zdokonaluje tak své grafomotorické dovednosti. Učitel volí různé způsoby, pomůcky a plochy pro kreslení čar.
Příklady aktivit:
Žák vytváří různé tvary a vzory pomocí čar v písku nebo hlíně.
Žák skládá čáry z přírodních materiálů (kamínky, klacíky) a tvoří z nich jednoduché geometrické tvary.
Žák využívá velkou pracovní plochu (školní tabule, velký formát papíru) k tvorbě čar a tvarů různými výtvarnými technikami.
Žák během vycházky vyhledává a pojmenovává rovné a křivé čáry v okolí školy.
Žák kreslí svislé a vodorovné čáry podle šablony jako mezistupeň mezi pozorováním čar v okolí a jejich samostatným kreslením podle předlohy.
Učivo:
- Křivé a rovné čáry
- Rýsování rovných čar pomocí pravítka
- Měření délky pravítkem v oboru do 10 cm