Znázornit základní rovinné útvary.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení rozvíjí žákovu schopnost rozlišovat a znázorňovat základní rovinné útvary. K jejich znázornění žák využívá například špejle, klacíky, špachtle nebo gumičky. Následně se učí útvary obkreslovat a kreslit. Touto formou rozvíjí jemnou motoriku, přesnost a zdokonaluje svůj grafický projev.
Příklady aktivit:
Žák se učí přiložit pravítko ke kreslicí ploše, držet ho stabilně a vést podél něj čáru. Začíná s krátkými úsečkami a postupně kreslí delší čáry, které následně spojuje do různých rovinných útvarů (např. čtverec, obdélník).
Žák sestavuje trojúhelník ze tří špejlí, které spojí plastelínou. Aktivita podporuje vnímání tvaru, prostorovou orientaci a jemnou manipulaci.
Žák obkresluje plastové nebo kartonové šablony čtverce, kruhu, trojúhelníku. Může začít prstem (hmatově), následně pastelkou nebo fixem.
Učivo:
Bod a rovinné útvary:
- přímka
- úsečka
Rýsování a označení přímky a úsečky
Rýsování trojúhelníku