Porovnat barvy, tvary, objekty a uplatnit je při vlastní tvorbě.

UKA-VYV-002-106-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na dovednosti žáka získané při uplatňování výtvarných prvků, jako jsou linie, tvar a barva. Žák porovnává a pojmenovává barvy, tvary a objekty. Uplatňuje svou autenticitu a spontánnost.

Příklady aktivit:

Žák kreslí jednoduchou krajinu (například stromy, slunce, hory) pomocí základních tvarů, jako jsou kruhy, čáry a čtverce, a následně je vybarvuje. Tento úkol rozvíjí dovednosti v používání tvarů a barev a podporuje autentičnost ve tvorbě.

Žák kreslí jednoduché obrazce, jako jsou domečky nebo stromy, pomocí barevných čar (např. červené pro střechu, modré pro oblohu) a jednoduchých tvarů. Tento úkol mu pomáhá rozpoznávat barvy a používat linie k vytváření struktury obrázku.

Učivo:

  • Seznámení se základními barvami (červená, modrá, žlutá), vedlejšími barvami (zelená, oranžová, fialová) a neutrálními barvami (černá, bílá, šedá)
  • Práce s různými kreslicími nástroji, jako jsou tužka, pastelky, voskovky, fixy a tuš, s důrazem na správnou manipulaci a držení nástroje
  • Kresba celou rukou z uvolněného ramene, malba velkými tahy štětcem a experimenty s tvary a liniemi
  • Modelování z hlíny a měkkých modelovacích hmot, včetně plastelíny, a používání základních modelovacích technik
  • Malba akvarelem a temperovými barvami, dokreslování a dolepování
  • Rozvoj tvořivosti pomocí experimentování s různými tvary, liniemi a materiály

Vazby na další očekávané výsledky učení