Porovnat barvy, tvary, objekty a uplatnit je při vlastní tvorbě.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na dovednosti žáka získané při uplatňování výtvarných prvků, jako jsou linie, tvar a barva. Žák porovnává a pojmenovává barvy, tvary a objekty. Uplatňuje svou autenticitu a spontánnost.
Příklady aktivit:
Žák kreslí jednoduchou krajinu (například stromy, slunce, hory) pomocí základních tvarů, jako jsou kruhy, čáry a čtverce, a následně je vybarvuje. Tento úkol rozvíjí dovednosti v používání tvarů a barev a podporuje autentičnost ve tvorbě.
Žák kreslí jednoduché obrazce, jako jsou domečky nebo stromy, pomocí barevných čar (např. červené pro střechu, modré pro oblohu) a jednoduchých tvarů. Tento úkol mu pomáhá rozpoznávat barvy a používat linie k vytváření struktury obrázku.
Učivo:
- Seznámení se základními barvami (červená, modrá, žlutá), vedlejšími barvami (zelená, oranžová, fialová) a neutrálními barvami (černá, bílá, šedá)
- Práce s různými kreslicími nástroji, jako jsou tužka, pastelky, voskovky, fixy a tuš, s důrazem na správnou manipulaci a držení nástroje
- Kresba celou rukou z uvolněného ramene, malba velkými tahy štětcem a experimenty s tvary a liniemi
- Modelování z hlíny a měkkých modelovacích hmot, včetně plastelíny, a používání základních modelovacích technik
- Malba akvarelem a temperovými barvami, dokreslování a dolepování
- Rozvoj tvořivosti pomocí experimentování s různými tvary, liniemi a materiály
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- MAA-MAT-004-110-001 Znázornit základní rovinné útvary.
- MAA-MAT-004-110-002 Poznat základní geometrická tělesa – kouli, krychli, válec.
- UKA-VYV-002-110-001 Zapojovat se do skupinové práce, vytvářet společné výtvarné projekty.
- UKA-VYV-002-110-003 Uplatňovat linie, barvy, tvary a objekty na ploše i v prostoru podle vlastního tvůrčího záměru.